نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

دود تحریم نفتی ایران به چشم دشمنان خواهد رفت

به گزارش خبرشهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا جوکار امام‌جمعه شهرستان قدس ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در مصلا نماز شهرستان قدس اظهار داشت: خلیج‌فارس ارزش‌های فوق‌العاده‌ای ازلحاظ اقتصادی، سیاسی و موقعیتی دارد و یکی دیگر از دلایل اهمیت آن وجود تنگه هرمز و ترانزیت ۳۰ درصد از نفت جهان از آن بوده که امروز اشراف بر تنگه هرمز در اختیار سپاهیان کشور است و  ناوهای سپاه بر ناوهای آمریکایی مسلط هستند و از ۲ سال گذشته نیروهای آمریکایی مجبور به فارسی صحبت کردن در خلیج‌فارس هستند.

وی با اشاره به اشراف جمهوری اسلامی بر تنگه هرمز گفت: امروز دشمنان ما می‌دانند اشراف بر تنگه هرمز در اختیار جمهوری اسلامی است و جمهوری اسلامی ایران در صورت اراده قادر به بستن تنگه هرمز، جلوگیری از صادرات نفت کشورها و حمله به پایگاه‌ها و ناوهای آمریکا در خلیج‌فارس است و اقدام اخیر آمریکا در تحریم نفتی و لغو معافیت‌های خرید نفتی نیز مانند سایر تحریم‌ها در طول ۴۰ سال گذشته محکوم‌به شکست است.

امام‌جمعه شهرستان قدس بیان کرد: تحریم‌های شکننده اقتصادی آمریکا راه به‌جایی نبرد و اخیراً نیز با تحریم سپاه پاسداران کاری از پیش نبردند و سپاه در طول ۴۰ سال سیر تکامل خود را طی کرده بود و در گام دوم انقلاب با فرماندهی جدید انقلابی شتاب بیشتری برای تکامل خواهد داشت.

جوکار با اشاره به محکوم شکست بودن تحریم نفتی اخیر آمریکا گفت: سیاست کلی نظام بر کاهش وابستگی اقتصاد به نفت است و در سال‌های اخیر نیز کاهش پیداکرده و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگران فرمودند جمهوری اسلامی هر میزان نفت بخواهد صادر می‌کند و سیاست‌ هوشمندانه جمهوری اسلامی و ارتباط با دوستان منطقه‌ای اطمینان خاطر را به مردم می‌دهد که با مشکلی مواجه نخواهیم شد و دود این توطئه به چشم خود آن‌ها خواهد رفت.

وی ادامه داد: مسؤولین داخلی باید بدانند راه مقابله با توطئه‌های دشمن تقویت اقتصاد داخلی، تحقق اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و حمایت کار، کارگر و کالای ایرانی است و باید کارگران تکریم و حمایت شوند و از بیکاری او جلوگیری شده و روحیه کار در جامعه تقویت شود.

امام‌جمعه شهرستان قدس عنوان کرد: فرهنگ نشستن و انتظار ثروت بادآورده که شاهد ترویج آن در شبکه‌های صداوسیما نیز با برگزاری بعضی مسابقات هستیم، ترویج روحیه تنبلی و تضعیف کار داخلی است.

جوکار با اشاره به ۲۰ شعبان، آغاز دهه تکریم و غبارروبی مساجد گفت: مساجد پایگاه تربیتی نیروی انسانی مؤمن در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است و در این بیانیه به نیروی انسانی مؤمن، متعهد و نگاه ویژه‌ای شده و این نیروها در مساجد ساخته می‌شوند و باید برای مساجد اهمیت خاصی قائل شویم.

وی با اشاره به۱۲ اردیبهشت روز شهادت علامه متفکر استاد مطهری اضافه کرد: عالم عامل و مجاهد و انقلابی خستگی‌ناپذیر که جامع بودن و جامع‌نگری از خصوصیات بارز او بود و برای هر قشر و سنی از کودک تا فیلسوف کتاب می‌نویسد و این جامعیت درس بزرگی برای همه ما است و نام‌گذاری این روز به‌روز معلم حائز این نکته است که معلم تربیت‌کننده نیروی انسانی کارآمد است و همه باید قدر معلمان را بدانیم.

امام‌جمعه شهرستان قدس با اشاره اعدام شیعیان عربستانی تصریح کرد: رژیم سفاک و خون‌ریز سعودی به تبعیت از رژیم منحوس صهیونیستی و رئیس‌جمهور آمریکا، اقدام به کشتار ۳۷ نفر از علما و بزرگان شیعه شرق عربستان کرد و در عربستان شیعیان حق داشتن وکیل ندارند و حتی تفهیم اتهام نمی‌شوند و امروز مدعیان حقوق بشر که صدای دفاع از حقوق بشر آن‌ها در داخل و خارج کشور گوش فلک را کر کرده است، کجا هستند.

جوکار در پایان خاطرنشان کرد: در سکوت مجامع بین‌المللی حقوق بشر شیعیان را می‌کشند و سرمی‌برند و اما آل سعود باید بداند آن‌ها در بحران عدم مشروعیت قرار دارند و راه مقابله را حذف مخالف می‌دانند و خون به‌ناحق ریخته مظلومان دامن رژیم سعودی را خواهد گرفت و آن‌ها را به زباله‌دانی تاریخ خواهند فرستاد.

 

منبع: فارس

 

مطالب مرتبط:

سیل دولت آمریکا را رسوا کرد/ تجلی وحدت ملت ایران در کمک به سیل‌زدگان

ما باید با حضور حداکثری مردم، سیلی محکم تری بر دهان دشمن بزنیم

خروج از نسخه موبایل