نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

پاکسازی سطح شهرستان از نخاله های ساختمانی توسط شهرداری و دهیاری ها

به گزارش خبرشهر،  توکلی کجانی فرماندار شهرستان ملارد در نخستین جلسه کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان با تقدیر از اعضای این کارگروه در خصوص اجرا شدن اکثر مصوبات جلسات قبل گفت: با همراهی و پیگیری هایی که توسط اعضای کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان صورت گرفت اقدامات خوبی در این حوزه انجام شد.

 

وی افزود: استاندارد سازی خوردوهای حمل زباله و بی خطر سازی زباله های عفونی بخشی از این اقدامات بود که رضایت مردمی را در پی داشت. توکلی کجانی تصریح کرد: پسماندها و دفن بهداشتی آنها اگر چه در ظاهر ساده است اما باید ظرافت خاصی داشته باشد تا اصولی و بهداشتی دفن شود و کار یک دستگاه نیست بلکه باید همه پای کار باشند و هر یک بخشی را انجام دهند.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان ملارد گفت: پاکسازی سطح روستاها و شهرهای تابعه این شهرستان از وجود نخاله های ساختمانی یکی از اولویت های این کارگروه در سالجاری می باشد که می بایست شهرداری ها و دهیاریهای تابعه تمهیدات لازم را برای پاکسازی در دستور کار خود قرار دهند.

 

وی با اشاره به تبعات زیست محیطی تخلیه نخاله در سطح شهرگفت: با توجه به اینکه نخاله ها، پسماندهای ساختمانی هستند علاوه بر نازیبایی چهره شهر، باعث انتقال آلودگی می شوند، ضرورت دارد با عوامل تخلیه زباله در سطح شهرستان برخورد جدی صورت گیرد.

 

وی با تاکید بر تفکیک زباله از مبدا افزود: باید فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا در دستور کار قرار گیرد که در راستای اجرای این برنامه می توان از ظرفیت مجتمع های مسکونی استفاده کرد.

 

وی در ادامه با گرامیداشت روز زمین پاک گفت: ریشه سیل های ویرانگر اخیر در کشور نمونه ای از دست درازی به طبیعت و جفا در حق زمین است، همه ما مکلفیم با انجام کارهای فرهنگی آگاهی مردم را در خصوص حفظ طبیعت و داشتن زمینی پاک بالا ببریم.
در ادامه در  این کارگروه موضوعاتی ازقبیل رفع مشکلات ناشی از تخلیه نخاله های ساختمانی ، رسیدگی و رفع معضلات ناشی از جایگاه بارگیری زباله شهر صفادشت و  بررسی تعهدات شهرداریها در خصوص مرکز دفن غرب استان تهران مطرح و بررسی گردید. همچنین مدیریت پسماند شهرداری های ملارد و صفادشت گزارشی از اقدامات و برنامه های سازمان متبوع خود را در مدیریت مرکز دفن غرب استان تهران بیان نمود.

 

 

منبع: فرمانداری ملارد

 

مطالب مرتبط:

شهرستان ملارد میزبان پنجمین جشنواره نوجوانان خوارزمی شهرستانهای استان تهران

بیانیه فرمانداری شهرستان ملارد بمناسبت دهمین سال شهرستان شدن ملارد

خروج از نسخه موبایل