نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح شد

به گزارش خبرشهر، آیین گشایش سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی نشر و کتاب در محل چهل سرای مصلای امام خمینی تهران آغاز شد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با خوشامدگویی به ناشران و تأکید بر شعار سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مبنی بر «خواندن توانستن است» گفت: در این دوره از نمایشگاه ۲ هزار و ۴۰۰ ناشر داخلی و ۸۰۰ ناشر خارجی حضور دارند که حدود ۴۰۰ هزار عنوان کتاب عرضه کرده اند؛ علاوه بر اینکه ده ها و صدها برنامه رونمایی از کتاب و برگزاری نشست ها برای علاقه مندان کتاب برگزار می شود.
محسن جوادی افزود: چین مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است و در قالب هیأتی ۱۵۰ نفره در غرفه ای به مساحت ۶۰۰ متر مربع مستقر شده است و نشست های تخصصی خود را برگزار می کند که این همکاری یادآور جاده ابریشم است.
امسال ۷۸ ناشر از کشور چین به نمایشگاه کتاب تهران آمده اند و نشست های تخصصی خود را برگزار می کنند.
در این دوره از نمایشگاه ۳۲۰۰ ناشرداخلی و خارجی حدود ۴۵۰ هزار عنوان کتاب را عرضه کرده اند.
بگفته مسئولان ، امسال حدود دو هزار و چهارصد ناشر به همراه ۳۰۰ هزار عنوان کتاب در بخش داخلی و ۸۰۰ ناشر خارجی و حدود ۱۳۷ هزار عنوان کتاب در بخش بین‌المللی حضور دارند که امیدواریم موجب رشد کتاب و کتابخوانی در کشور ‌شود.
در بخش کمیته علمی فرهنگی نمایشگاه هم ۲۰۰ برنامه در هفت سالن به اجرا در می آید و نویسندگان در جلسه های پرسش و پاسخ با مخاطبان نمایشگاه شرکت می کنند.
در این دوره از نمایشگاه بیشتر ناشران به جز بخش دانشگاهی زیر سقف ساختمان های ساخته شده قرار می گیرند و برای همین در بخشی از سالن ها غرفه های کوچک تری به ناشران اختصاص داده شده است.
در نمایشگاه کتاب امسال به دلیل مشکلات ترافیکی سال قبل و نیز عملیات عمرانی توقفگاههای (پارکینگ‌های) خیابان قنبرزاده در اختیار نمایشگاه نیست و پارکینگ خیابان شهید بهشتی نیز از دسترس خارج است. تنها با ظرفیت ۸۰۰ خودرو برای عوامل اجرایی پارکینگ تدارک دیده شده که از در خیابان پاکستان ورودی خواهد داشت.
شرکت مترو تهران هم قول داده زمان حرکت قطارهای خط یک و سه در ایام نمایشگاه به کمترین حد ممکن برسد و در ضلع شرقی مصلی نیز و در پایان بخش ناشران دانشگاهی پایانه اتوبوسرانی تدارک دیده شده است.
درهای سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از فردا به روی مردم گشوده می شود و تا ۱۴ اردیبهشت میزبان عموم خواهد بود.

 

منبع: صدا و سیما

 

مطالب مرتبط:

آمادگی ۵۰ نیروی عملیاتی اورژانس تهران در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب

آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای نمایشگاه کتاب

 

خروج از نسخه موبایل