نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

با پویش کلاس پاک و مدرسه پاک به استقبال زمین پاک می رویم

به گزارش خبرشهر،  آئین گرامیداشت زمین پاک همزمان با سراسر کشور در شهرستان شهریار با حضور فرنیاپورمعاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان شهریار ، پارسا مدیر آموزش وپرورش شهریار نمایندگان ادارات شبکه بهداشت ، شهرداری ، محیط زیست ، پرسنل و دانش آموزان دبستان عترت  برگزار شد .

در ابتدای این مراسم مدیر آموزش وپرورش ضمن تبریک روز جهانی زمین پاک و تبریک پیشاپیش هفته معلم به همه فرهنگیان ، آموزگاران ، دبیران و خانواده بزرگ آموزش وپرورش، برای این قشر فرهیخته جامعه آرزوی سربلندی عزت وسلامتی کرد و اظهار داشت : روز جهانی زمین پاک یادآور یک نکته است و یادآور پویشی که از مهر ماه سال گذشته و از کلاس درس شروع شد ، پویشی با نام : کلاس پاک ، مدرسه پاک و امروز درادامه آن پویش می گوییم زمین پاک ، یاد آور این نکته است که زمین دارای حقوقی است که ما ملزم به ادای آن هستیم که در غیر آن صورت اتفاقات ناگواری منتظر وقوع هستند .

مجید پارسا ادامه داد : سیل اخیری که درکشور رخ داد و ویرانی های وسیعی که از خود برجای گذاشت یکی از دلایلش همین بود که ما حقوق طبیعت را نادیده گرفتیم ورودخانه وسیل حق سلب شده اش را ازما پس گرفت.

وی در پایان  افزود : امروز میخواهیم یادآوری کنیم که  زمین ،آب ،خاک وهوا دارای حقوقی هستند که رعایت حقوق آنها برای بهتر زندگی کردن خودمان مفید است .

در ادامه معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهریار بعد از تبریک روز جهانی زمین پاک گفت : هرساله درچنین روزی در۲۲آوریل مصادف با ۲اردیبهشت روز جهانی زمین پاک است که علاوه بر حفظ محیط زیست وتشکر از زمین باید قدر این نعمت را بدانیم واز آن حفاظت کنیم به عبارتی زمین جایگاهی است که ما برای آن حکم میهمان را داریم ودراین مدت زمانی که زنده هستیم و روی زمین زندگی می کنیم همواره باید درحفاظت وبهداشت آن کوشا باشیم تا بتوانیم از نعمت هایی که خداوند درآن قرارداده استفاده کنیم.

فرنیاپور از سخاوتمندی زمین و نعمات بیشمارش برای انسان ها سخن گفت و افزود :این زمین سخاوتمند است که هرغذایی که برای انسان آماده میشود به عبارتی زمین میزبان انسان است ، برخی رفتارهای غلط انسان به آلودگی زمین می انجامد که تولید زباله یکی از آنهاست،تولید صدها تن زباله درشهریار از عوامل آلایندگی زمین است که بازیافت زباله میتواند کمکی برای جلوگیری از آلودگی بیشتر زمین باشد.

 

 

 

 

 

منبع: اداره آموزش و پرورش شهریار

 

مطالب مرتبط:

برگزاری سلسله نشست های محوری مدیران مدارس متوسطه

برگزاری اولین جلسه شورای آموزش وپرورش شهرستان شهریار در سال ۹۸

خروج از نسخه موبایل