نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

استانی شدن انتخابات در گرو تایید مصوبه مجلس در شورای نگهبان تا پیش از ۹ خرداد ماه است

به گزارش خبرشهر، محمد محمودی شاه نشین در خصوص طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات، اظهار داشت: اگر تا ۹ خرداد ماه، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی تبدیل به قانون شود، انتخابات یازدهمین دوره مجلس به صورت استانی برگزار می‌شود.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنا بر زمان بندی جدیدی که برای انتخابات تعیین شده است، استعفای کاندیداها از مشاغلی که دارند باید از ۹ خرداد ماه آغاز شود.

وی با بیان اینکه زمان بندی انتخابات افزایش پیدا کرده و ثبت نام زودتر انجام می‌شود، افزود: ۲ اسفند ماه انتخابات برگزار می‌شود و کاندیداها باید ۲ آذرماه باید ثبت نام کنند.

محمودی شاه نشین ادامه داد: در زمان‌بندی قبلی فاصله زمانی به گونه‌ای بود که ۲ ماه فرصت لازم بود تا استعلام‌ها برای بررسی صلاحیت کاندیداها انجام شود، اما به واسطه اینکه فرصت برای پاسخ به استعلام ها افزایش یافته، به همین دلیل زمان‌بندی انتخابات زودتر آغاز می‌شود.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد با بیان اینکه ممنوعیت کاندیداتوری نمایندگانی که ۳ دوره متوالی در مجلس بوده‌اند نیز در همین طرح آمده است و با تایید شورای نگهبان اجرائی می‌شود، گفت: استانی شدن در مجلس رای آورده و تایید شدنش در شورای نگهبان مشخص نیست، البته خبر منتشر شده مبنی بر رد این طرح نیز توسط شورای نگهبان نیز از سوی کدخدایی رد شده است./

 

منبع: خانه ملت

 

مطالب مرتبط:

شورای شهر در مورد بودجه شهرداری‌ها باید قبل از بهمن‌ هر سال ایده دهد

اقدام آمریکا بی پاسخ نخواهد ماند

نظر شورای نگهبان درباره استانی شدن انتخابات مجلس مثبت است

خروج از نسخه موبایل