نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

شناسایی چهار واحد آلاینده در شهرستان‌های ملارد و بهارستان

به گزارش خبرشهر، اهمیت حفظ محیط‌زیست و پاکیزه نگه‌داشتن هوا و محیط‌زیست یکی از مهم‌ترین مقوله‌هایی است که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

امروزه فعالیت برخی از صنایع و عدم توجه صاحبان صنایع به رعایت موارد زیست محیطی سبب شده است که شاهد آلایندگی‌های زیست محیطی از سوی برخی از صنایع باشیم، رفع بحران‌های زیست محیطی ناشی از آلودگی‌ها نیازمند کار کارشناسی شده است و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی‌های مختلف صورت گیرد.

متاسفانه برخی از صاحبان صنایع هیچ توجهی به این مهم ندارند و هیچ یک از موارد زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند و عامل مهمی در انتشار آلایندگی به شمار می‌آیند،کنترل و رفع آلودگی‌های زیست محیطی نیازمند یک برنامه علمی است و شناخت مواردی که زمینه آلودگی محیط‌زیست را فراهم می‌کند نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

براساس این گزارش، طی بازدیدهای مستمر از واحدها و صنایع فعال در شهرستان‌های مختلف غرب استان تهران، یک واحد آلاینده که در زمینه زغال گیری فعال بود در شهرستان بهارستان شناسایی شد، این واحد آلاینده که در سه راه آدران فعالیت می‌کرد توسط کارشناسان محیط‌زیست مود بازدید قرار گرفت و مشخص شد که این واحد هیچ مجوزی برای فعالیت نداشته و به صورت غیرقانونی فعالیت می کرده است.

در این راستا ضمن تعطیل شدن این کارگاه از سوی مسوولان ذی‌ربط، مسوول این کارگاه ضمن جریمه موظف شد تا هر چه سریع‌تر اقدامات لازم برای جمع‌آوری این کارگاه غیرمجاز را انجام دهد.

سه واحد صنعتی آلاینده نیز در شهرستان ملارد شناسایی شدند که این سه واحد آلاینده صنعتی نیز به صورت غیرمجاز در حال فعالیت بودند که کارشناسان محیط‌زیست در پی بازرسی‌ها و بازدیدهای مستمر آن‌ها را شناسایی کردند.

براساس این گزارش، یکی از این واحدها در زمینه ذوب قیر فعال بود که به دلیل عدم رعایت موارد زیست محیطی آلایندگی بسیار بالایی داشت و دو واحد آلاینده دیگر در زمینه کوره ذغال در شهرستان فعالیت می‌کردند، این سه واحد از سوی کارشناسان آلاینده تشخیص داده شدند و براساس قوانین موجود از ادامه فعالیت آنان جلوگیری به عمل آمد و این واحدها تعطیل شدند.

در شهرستان ملارد بیش از ۴۰۰ واحد تولیدی ـ صنعتی فعال است و شهرستان بهارستان نیز دارای بیش از ۱۲۰۰ واحد تولیدی می‌باشد.

 

منبع: فارس

 

مطالب مرتبط:

۴۶۱ واحد صنعتی استان تهران در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفتند

پلمب یک واحد ذوب پلاستیک آلاینده در شهرستان ملارد

خروج از نسخه موبایل