نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

آزاد سازی حرائم و بستر رودخانه ها، با جدیت انجام شود

به گزارش خبرشهر، جلسه حفظ اموال و اراضی بیت المال شهرستان شهریار با حضور مهندس طاهری فرماندار شهرستان شهریار، دکتر فاضل حسینی رئیس دادگستری، عسگری پور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، سرهنگ یامینی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهریار، سرهنگ جوزانی فرمانده نیروی انتظامی، شهرداران و روسای ادارات مرتبط شهرستان شهریار در محل دادگستری شهریار برگزار شد.

بنا بر این گزارش؛ مهندس طاهری فرماندار شهرستان شهریار در این جلسه با تبریک سال جدید و اعیاد شعبانیه و تسلیت به خانواده هایی که در برخی مناطق کشور دچار حادثه سیل شده اند، با اشاره به بارشهای فراوان و سیل اخیر گفت: این حادثه سبب بیداری عده ای در کشور شد که بستر فروشی ها و بی توجهی ها را کنار بگذارند و نسبت به اینکه کشور ما کشوری بلاخیر است بیش گذشته توجه کنند.

فرماندار شهرستان شهریار با بیان اینکه رخداد یک حادثه مختلف میتواند تجربه ای باشد که در آینده از پیشامد بسیاری از مشکلات ناگوار مشابه جلوگیری شود، افزود: در سیل سال ۶۶، ۳۳۰ نفر جان خود را از دست دادند اما سیل امسال در کل کشور جان ۷۶ نفر را گرفت که آمار تلفات کمتر نشان میدهد به نوعی این قضیه بهتر مدیریت شده است که خوشبختانه در استان تهران با انجام اقدامات پیشگیرانه از رخداد سیل عظیم جلوگیری شد و باید با کسب تجربه در این خصوص، در آینده اوضاع را جامع تر و تخصصی تر مدیریت نمود.

مهندس طاهری با تاکید بر اینکه ما باید کاری را در دستور قرار دهیم که در آینده دچار مشکل نشویم و کارهایی را که به دلایل مختلف از دیدگان پنهان مانده است با دقت رصد و به آنها ورود کنیم اظهار داشت: امروز به یمن وجود دوستان پا به کاری که با تمام توان نسبت به این قضیه اهتمام ورزیده و دلسوز هستند، میتوانیم کارهایی واقعی و اساسی انجام دهیم و خدارا شاکریم که این فضا ایجاد شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان شهریار تاکید کرد: ما انتظار داریم هر مسئول در هر مجموعه ای که هست با شناخت درست وظایف ذاتی کاری خود، آنرا بدرستی انجام دهد و با وجود تمام پتانسیل های موجود و کارهایی که میتوان انجام داد این موضوع مهم رها نشود.

وی آزاد سازی رودخانه های شهرستان و مسیر آبهایی که به سبب بارندگی جاری میشوند را از موارد مهم قابل شناسایی و در دستور کار عنوان کرد و بیان داشت: اگر حجم روان آبهای ناشی از بارندگی از حد نرمال عبور کند، دردسر آفرینی کرده و لذا مسیری را انتخاب میکند که جایگاه خودش بوده است و ما آنرا بسته ایم و اینگونه تخریب های بسیار رخ میدهد.

فرماندار شهرستان شهریار از برگزاری جلسه ای با محوریت آزاد سازی حریم رودخانه ها در شهرها و روستاها و امضای تفاهم نامه میان ادره امور آب و شهرداری ها خبر داد و گفت: در تمام شهرها، حرائم باید بطور کامل آزاد سازی و تحویل گردد و ضمن نظارت مستمر بر آنها به هیچ وجه نباید کوتاهی های گذشته تکرار شود.

مهندس طاهری بر انجام فرایند آزاد سازی بستر ها و حرائم و علامت گذاری رودخانه ها همراه با تقویم کاری مشخص و منظم تاکید کرد و خاطرنشان کرد: برخی نقاط شهرستان نیاز به آبخیز داری دارد و نیاز است در این رابطه اقدامات مورد نیاز انجام بگیرد.

فرماندار شهریار در انتها گفت: هدف ما انجام کار درست، قانونی و به صلاح تمام مردم شهرستان است و در این راه با پشتیبانی تیم قوی شورای تامین در برابر برخی سوء استفاده ها با تمام توان مقابله خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد مشکلات مشابه ناشی از سیلاب در شهرستان شهریار ایجاد شود.

 

 

 

 

 

 

منبع: فرمانداری شهریار

 

مطالب مرتبط:

ستاد مدیریت بحران شهرداری قدس، پر تلاش و سربلند در بارندگی های اخیر/ مختاری، شهردار قدس: پاکسازی بستر رودخانه و احیای سد خاکی صنیع خانی دو راهکار اصلی مهار سیلاب در قدس

هشدار امام جمعه شهریار نسبت به تعیین حد بستر و حریم رودخانه‌ها در شهریار

هشدار به ساکنان حاشیه رودخانه شادچای

خروج از نسخه موبایل