نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

بیش از ۸ هزار پرونده تعزیراتی در طرح نوروزی

به گزارش خبرشهر، یاسر رایگانی در نشست خبری با اعلام این خبر افزود: ما امسال در طرح نوروزی تمرکزمان در خصوص مدیریت گوشت، مرغ، شکر و پیاز بود که در بحث مرغ در شهر تهران بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن مرغ را با نظارت تعزیرات و دادستانی توزیع کردیم.

وی گفت:­ ما در همین تهران فروش مرغ کیلویی ۲۴ هزار تومانی داشتیم که با پوشش خبری رسانه‌ها گشت‌های تعزیرات در محل حاضر شدند و توزیع آن را سامان دادند که در واقع این مرغ مرغ سبز بوده و باید کیلویی ۱۳ هزار تومان توزیع می‌شد­.

رایگانی افزود: در طرح نوروزی ۴۵ روزه (۷ اسفند تا ۱۳­ فروردین) ۵ هزارو ۶۶۹ تیم گشت مشترک را تشکیل دادیم و ۷ هزارو ۵۰۱ مورد بازرسی در سراسر کشور انجام دادیم که با حضور گشت‌های تعزیرات در بازرسی‌ها ۹ هزارو ۷۴۱ واحد متخلف شناسایی شدند و ۱۰ هزار و ۷۳۰ واحد نیز در این گشت‌ها بدون تخلف بودند.

وی گفت: همچنین ۷ هزار و ۳۰ واحد نیز در طی این گشت‌ها برای اصلاح قیمت‌ها و امور تذکر گرفتند که در واقع، چون برای نخستین بار این تخلف را مرتکب می‌شدند و رویکردمان پیشگیرانه است به آن‌ها تذکر دادیم و در مراحل و دفعات بعدی به این واحد‌های سرکشی می‌کنیم.

رایگانی افزود: در مجموع در این گشت‌ها و طرح‌های نوروزی سازمان تعزیرات ۸ هزارو ۲۸۴ پرونده تشکیل شد و متخلفان به پرداخت ۱۴ میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم شدند.

وی گفت: پرونده‌های تشکیل شده به ترتیب بیشترین پرونده، استان فارس با هزار و ۸۱۲ پرونده بیشترین پرونده‌های تشکیل شده گشت‌های نوروزی در سال ۹۸ را به خود اختصاص داد و همدان با ۷۷۶ پرونده، تهران با ۷۷۱ پرونده، لرستان با ۵۲۱ پرونده و آذربایجان غربی با ۴۴۵ پرونده در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم پرونده‌ها قرار دارند.

سخنگوی سازمان تعزیرات افزود: پرونده‌های تشکیل شده در حوزه کالا و خدمات صنفی با موضوع گران فروشی و تخلف تشکیل شده و پرونده‌های حوزه بهداشتی، استفاده از مواد فاسد، بحث محیط کار و گوشت‌های آلوده تشکیل شده است.

رایگانی گفت:­ در یک پرونده در استان خراسان رضوی ۱۲ هزار کیلو گوشت چرخ فاسد را در طی گشت تعزیرات معدوم کردند.

 

منبع: صدا و سیما

 

مطالب مرتبط:

گشت مشترک از صنف قنادان توسط شبکه بهداشت و درمان شهریار و اداره تعزیرات شهرستان شهریار

جلسه ستاد تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات در شهرستان شهریار برگزار گردید

نظارت ویژه تعزیرات بر بازار شب عید آغاز شد

خروج از نسخه موبایل