نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

پلمب ۲۴۰ واحد ضایعاتی غیرمجاز در غرب استان تهران/ کاهش سرقت و مالخری

به گزارش خبرشهر، حمید عسگری پور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار اظهار داشت: یکی از مشوق‌ها و انگیزه‌هایی که سبب می‌شود سارقان دست به سرقت بزنند، فروش سهل و آسان اموال مسروقه است.

وی گفت: بنابراین، سارق زمانی که فردی وجود دارد تا مال مسروقه را بخرد اقدام به سرقت می‌کند، لذا با توجه به این موضوع دادستانی در سطح شهرستان شهریار در این خصوص اقدام کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار بیان کرد: در این خصوص دستور ورود، بازرسی و پلمب ۲۴۰ واحد ضایعاتی غیرمجاز که در زمینه فروش مال مسروقه فعالیت داشتند صادر شد.

عسگری پور با بیان اینکه افراد مال‌خر نیز بازداشت شده‌اند، تأکید کرد: در اماکن مذکور اموال بیت‌المال نظیر دریچه فاضلاب، سیم و کابل برق، سطل‌های زباله‌های قیچی شده نیز کشف شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهریار با اشاره به اینکه این اقدام سبب کاهش سرقت در سطح شهریار شده است، خاطرنشان کرد: اکنون برای ساماندهی این واحد‌های ضایعاتی غیرمجاز با وزارت صمت و فرمانداری مکاتباتی انجام‌شده که آن‌هایی که شرایط فعالیت قانونی در این صنف را دارند بر اساس دستورالعملی که تدوین‌شده به آن‌ها مجوز داده شود و تحت پوشش مراجع قانونی قرار گیرند و همچنین دفترچه خریدوفروش داشته باشند تا به‌صورت روزانه خرید‌ها و فروش‌ها در آن ثبت و ضبط شود، علاوه بر این ملزم هستند تا دوربین مداربسته نصب کنند.

 

منبع: فارس

 

خروج از نسخه موبایل