نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

هیچ نگرانی در خصوص وضعیت سدهای تهران وجود ندارد

به گزارش خبرشهر، جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران شهر تهران با هدف بررسی وضعیت بارندگی در شهر تهران و مخیزان آمادگی سازمان ها برای مقابله با حوادث احتمالی با حضور رحمانی فضلی، وزیر کشور، محسنی بندپی، استاندار تهران، حناچی، شهردار تهران و جمعی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی عضور ستاد در محل ستاد مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در این جلسه، ضمن اشاره به وجود هماهنگی و وحدت فرماندهی در سیل و آب‌گرفتگی‌های اخیردر سطح استان و شهر تهران اظهار داشت: با اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته، هیچ نگرانی در خصوص سرریز شدن سدهای استان تهران و البرز نداریم و رصد وضعیت ورودی و خروجی این سدها به صورت لحظه به لحظه صورت می‌گیرد.
وی افزود: سد کرج ۱۹۵ میلیون متر مکعب گنجایش دارد که تنها ۹۸ میلیون متر مکعب از آن پر شده است. همچنین بر اساس تکلیف وزیر محترم کشور مبنی بر لزوم توجه به اقدامات پیشگیرانه، تمام رودخانه‌ها و جوی‌های شهر تهران پیش از بارش‌ها لایروبی شده بودند.
محسنی بندپی یادآور شد: تنها در مورد رود دره‌های تهران نگرانی‌هایی وجود داشت که این مناطق نیز به صورت مستمر رصد شده و کاملا تحت مدیریت و کنترل قرار دارند.
وی همچنین، ضمن تشکر از اعتماد مردم به مسئولان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی، عنوان داشت: چیزی که تا ادامه شب ممکن است مایه نگرانی باشد، این است که نتوانستیم مشخص کنیم در چه نقاطی رگبار خواهیم داشت.

مقام عالی دولت در استان تهران خاطرنشان کرد: امروز تهران را به ۴ منطقه تقسیم کردیم و حضور مستمر مسئولان استان در این مناطق مدیریت بحران، موجب شده که هیچ خسارت مالی و جانی در استان تهران تا این لحظه نداشته باشیم. همچنین بر اساس بازدیدهای صورت گرفته، هیچ آب‌گرفتگی کلانی نشد و این در حالی است که در ادوار گذشته با بارش‌های کمتر از این، آب‌گرفتگی‌های بزرگ را شاهد بودیم.
محسنی بندپی همچنین، ضمن تأکید بر ضرورت هماهنگی و وحدت در مدیریت بحران، در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: شهرداری تهران تلاش بسیاری کرد تا تمام معتادان متجاهر که در روددره‌ها پراکنده بودند، جمع‌آوری شوند. تا این لحظه هیچ خسارت جانی نداشتیم؛ تنها یک معتاد متجاهر در یکی از روددره‌ها زیر آوار بود که نجات یافت و به سرعت تحت مداوا قرار گرفت.

 

منبع: استانداری تهران

خروج از نسخه موبایل