نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

معاون فرماندار قدس: ارسال کمک‌های مردمی شهرستان قدس به منطقه سیل زده آق‌قلا

به گزارش خبرشهر، فریدون عطایی با اشاره به ارسال اولین محموله کمک‌های ستاد مدیریت بحران شهرستان قدس اظهار داشت: با توجه به این‌که حادثه غم‌انگیز جاری شدن سیل را در استان‌های شمالی کشور شاهد بودیم، بنا بر دستورات مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور محترم و استاندار تهران به فرمانداران تابعه، ما نیز در شهرستان قدس با همکاری سپاه شهرستان نسبت به جمع‌آوری کمک‌های مردمی جهت اعزام به مناطق سیل‌زده استان‌های گلستان و مازندران اقدام کردیم.

وی افزود: این کمک‌ها را با برپایی چند ایستگاه‌ در چند نقطه شهر جمع‌آوری کردیم که اولین محموله کمک سپاه شهرستان شب گذشته راهی مناطق سیل‌زده شد و اولین محموله کمک ستاد مدیریت بحران فرمانداری قدس نیز طی هفته جاری برای این مناطق اعزام شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری قدس با اشاره به ارزش ریالی محموله ارسالی بیان کرد: ارزش ریالی این محموله حدود ۱۳۰ میلیون تومان می‌باشد که شامل ۸۰۰ تخته پتو، اقلام خوراکی و آب‌معدنی است که با همکاری بخشداری و دهیاری‌ها به این مناطق ارسال شد.

عطایی با اشاره به کمک یکی از شرکت‌های نساجی شهرستان قدس یادآور شد: قسمتی از این محموله به‌صورت نقدی خریداری شد و ۱۱۰ میلیون تومان از این محموله نیز توسط یکی از خیرین که مالک یکی از شرکت‌های نساجی فعال در شهرک‌های صنعتی قدس بود، در قالب ۸۰۰ تخته پتو اهدا شد و این محموله به همراه ۲ نفر از نیروهای فرمانداری شهرستان به منطقه اعزام و تحویل ستاد مدیریت بحران استانداری تهران مستقر در آق‌قلا شد که قرار است در بین مردم تقسیم و توزیع شود.

وی ادامه داد: با دستور فرماندار قدس در اولین فرصت بعد از تعطیلات نوروزی نشست دوستانه‌ای با خیرین و صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان در رابطه با جمع‌آوری کمک برای مناطق سیل‌زده برگزار کردیم و شهرستان قدس در بازسازی این مناطق بناتر بضاعت مالی و کمک‌های جمع‌آوری‌شده پیش‌قدم شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری قدس در پایان خاطرنشان کرد: جهت بازسازی این مناطق قطعاً همکاری خوبی بین فرمانداری و سپاه شهرستان قدس صورت خواهد گرفت تا نیروی انسانی و جهادی از سوی سپاه و منابع مالی از سوی فرمانداری تأمین شود که بتوانیم سهم خود را از بازسازی این مناطق ادا کنیم

 

منبع: فرمانداری قدس

 

خروج از نسخه موبایل