نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

کاروان خودروهای خدماتی شهریار در راه استان گلستان

به گزارش خبرشهر، با وقوع سیل در استان گلستان و نیاز شدید این استان به تجهیزات لازم برای تخلیه آب از سطح شهرهای سیل‌زده، شهرداری شهریار تعدادی از تجهیزات و خودروهای سنگین خود را در قالب یک کاروان به استان گلستان ارسال کرد.

در این مراسم احسان درخشان نسب شهردار شهریار و تعدادی از معاونان شهرداری و اعضای شورای شهر حضور داشتند.

این کاروان که متشکل از ۱۰ دستگاه پمپ آبکش، سه دستگاه کامیون، تعدادی خودروی امدادی بود به همراه جمعی از نیروهای خدمات شهری به سمت استان گلستان حرکت کرد.

در حاشیه این مراسم احسان درخشان نسب شهردار شهریار طی سخنانی اظهار داشت: متأسفانه تعدادی از شهرها و استان‌های کشور طی روزهای اخیر گرفتار بلایای طبیعی شدند و نیاز است که همه مردم و دستگاه‌ها و نهادهای خدماتی برای کمک به مردم گرفتار سیل بشتابند.

وی افزود: بر اساس گزارش‌هایی که از استانداری و وزارت کشور داشتیم، در حال حاضر یکی از نیازهای اصلی استان گلستان، خودروهای امدادی و دستگاه‌ها و تجهیزات سنگین برای تخلیه آب است و به همین منظور بخشی از توان شهرداری شهریار برای کمک به مردم سیل‌زده استان گلستان اعزام‌شده است.

شهردار شهریار بیان کرد: همچنین کمک‌های مردمی نیز جمع‌آوری و توسط دستگاه‌های مربوطه به استان گلستان ارسال‌شده است.

درخشان نسب در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای مقابله با حوادث احتمالی در شهریار صورت گرفته است، گفت: شهریار نیز در معرض باران شدید در روزهای اخیر قرار داشت و با توجه به دریافت گزارش‌های لازم، پیش‌بینی‌های خوبی صورت گرفت و توانستیم شرایط را کنترل کنیم.

وی تصریح کرد: نیروهای خدمات شهری در شهریار طی ۷۲ ساعت اخیر به‌صورت بی‌وقفه در تلاش بودند و توانستیم با سرعت عمل و استفاده از تجهیزات مناسب، آب‌گرفتگی معابر را کنترل و از وقوع حادثه جلوگیری کنیم.

شهردار شهریار افزود: یکی از اقدامات خوبی که انجام شد، اطلاع‌رسانی به شهروندان حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها بود و توانستیم با کنترل مناسب، از حضور مسافران در مسیرهای پرخطر جلوگیری کنیم.

درخشان نسب ادامه داد: البته هنوز شرایط جوی به وضعیت پایدار نرسیده و به همین دلیل تمام نیروهای شهرداری در آماده‌باش کامل هستند و زیر نظر ستاد مدیریت بحران فرمانداری انجام‌وظیفه می‌کنند.

وی بیان داشت: یکی از مشکلات ما مربوط به اسدآباد، محمدآباد و دینارآباد است که در حاشیه رودخانه شاد چای و مسیل‌ها قرار دارد و تمهیدات لازم برای ایمن‌سازی این مناطق و آگاهی مردم ساکن منطقه انجام‌شده است.

شهردار شهریار در پایان خاطرنشان کرد: آماده‌باش نیروهای خدمات شهری تا رسیدن به وضعیت پایدار جوی ادامه خواهد داشت.

 

منبع: فارس

 

خروج از نسخه موبایل