نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

شگفت انگیزترین طبیعت ملارد در انتظار گردشگران

به گزارش خبرشهر، ملارد یکی از شهرستان‌های استان تهران است که با توجه به باغات و مناطق سرسبزی که دارد، منطقه‌ای خوش آب و هوا، سرسبز، با آب و هوایی معتدل و چشم اندازهای بسیار زیبا محسوب می شود.

وجود باغ‌های سرسبز و درختان میوه و همچنین برخی اماکن گردشگری و متبرکه، باعث شده تا این شهرستان به عنوان یکی از مناطق محبوب برای گردشگران به شمار رود همچنین وجود بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم(علیه السلام)، کوه مقدس تخت رستم و تخت کیکاووس در حاشیه این شهر نیز دلیلی بر قدمت و دیرینگی ملارد است.

یکی از مناطقی که هر ساله در فصل بهار مورد توجه مسافران نوروزی قرار می گیرد، روستای خوشنام(اخترآباد) در شهرستان ملارد است که توانسته به دلیل خوش آب و هوا بودن و همچنین طبیعتی بکر و دست نخورده گردشگران بسیاری را به خود جلب کند.

این روستا که طبیعتی همانند طبیعت شمال کشور دارد دارای باغ‌های کشاورزی و حاصلخیزی به مساحت ۳۰۰ هکتار بوده که محصولات و میوه‌های بسیار متنوعی از آن برداشت می‌شود و هر ساله بهار در انتظار گردشگران و مسافران نوروزی است.

وی ادامه داد: از خزان برگ ریزانش تا شکوفه باران و گرمای تابستانش با هوای مطلوب و دلنشین خود که همچون نامش خوش و نکوست دارای جذابیت‌های بسیار بالایی است.در این رابطه علی وکیلی رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملارد ضمن دعوت از مردم برای سفر نوروزی به روستای خوشنام اظهار داشت: روستای خوشنام در شهرستان ملارد در هر یک از فصول سال دارای طبیعتی خاطره انگیز است و در تمامی فصول به دلیل طبیعت بکرش گردشگران بسیاری را به خود جلب می کند.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان ملارد با تأکید بر اینکه داشتن طبیعت بدیع و فضاهای سرسبز و خوش آب و هوا این روستا را به یکی از قطب‌های مهم و بزرگ گردشگری تبدیل کرده است، عنوان کرد: هر ساله در فصول بهار و تابستان، طیف وسیعی از گردشگران و مردم حومه این منطقه به این روستا سفر می کنند.

وکیلی گفت: در فصل تابستان نیز گردشگران و مردم شهرستان ملارد نیز برای تهیه میوه‌های درختی و سبزیجات روانه این روستا می‌شوند.

به گزارش فارس، دهستان خوشنام(اخترآباد) از توابع بخش صفادشت با وسعتی معادل ۶۸۴ کیلومتر مربع در ۸۰ کیلومتری تهران و ۳۰ کیلومتری غرب شهرستان ملارد قرار دارد.

 

وجود آثار معماری درکوهی صخره ای در ملارد

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ملارد در ادامه سخنان خود به یکی از آثار تاریخی این شهرستان اشاره و بیان کرد: تخت کیکاووس که کوهی صخره ای است به شکل مخروطی بوده و از سنگ‌های آذرین تشکیل شده است.

وکیلی افزود: در بالای این کوه آثار معماری مشاهده می شود که نشان می دهد در دوران تاریخی در این کوه قلعه ای وجود داشته است، از شواهد باستانی موجود می توان گفت که این بنا در دوران ایلخانی بنا اما در دوران اخیر نوسازی و بازسازی شده و بنای اصل آن با نمای آجری جدید پوشیده شده است.

وی افزود: این بنا آجرهایی وجود داشت که دارای مهرهای دوره ایلخانی است.

 

صنایع‌دستی شهرستان ملارد

رئیس میراث فرهنگی شهرستان ملارد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صنایع دستی این شهرستان اضافه کرد: شهرستان ملارد نیز دارای صنایع دستی بسیاری است که از جمله آنان می توان به منبت‌کاری، فرش، گلیم، معرق، تراش شیشه و نقاشی روی شیشه را نام برد که این‌ها از نمونه هنرهای دستی هنرمندان این شهرستان است.

وی پولک‌دوزی و منجوق‌دوزی را نیز از دیگر صنایع‌ دستی مرسوم در بین مردم این منطقه عنوان و خاطرنشان کرد: وجود این هنرها توانسته نقش موثری را در اشتغال خانگی اهالی این شهرستان ایجاد کند و مردم این منطقه را به درآمد زایی برساند.

 

منبع: فارس

خروج از نسخه موبایل