نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

در اطراف هر روستای استان تهران باید ۲۰۰ هکتار درختکاری شود

به گزارش خبرشهر،  عیسی فرهادی امروز در جلسه با نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و استاندار تهران با اشاره سابقه وقوع سیل در تهران اظهار داشت: باید در بحث دره‌ها، جوی‎ها و پل‌ها بازنگری صورت گیرد.

وی همچنین افزود: در مورد درختکاری اگر مصوب شود در اطراف هر روستایی ۱۰۰ تا ۲۰۰ هکتار زمین درختکاری صورت گیرد در زمینه مقابله با بحران تأثیر مثبتی دارد.

فرماندار تهران سپس تصریح کرد: مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در سطح استان به ویژه در زمینه مدیریت بحران باید به گونه‌ای عمل کنند که تهران الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

مشکل برای سرریز شدن سدهای استان وجود ندارد

در ادامه محمد تقی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران نیز با تأکید بر اینکه اکیپ‌های خدماتی استان تهران همچنان برای خدمت‌رسانی در شهر آق‌قلا متمرکز هستند اظهار داشت: به محض جاری شدن سیل به دستور استاندار تهران همه شهرداری‌ها در شهر آق‌قلا حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۰ ماشین لجن‌کش و پمپاژ آب در شهر آق‌قلا به صورت شبانه‌روزی و در شیفت‌های مختلف مشغول پمپاژ آب منازل هموطنان در این شهر هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران سپس بیان کرد: در جریان بحران سیل احتمالی در استان و شهر تهران با توجه به ورود خوب همه دستگاه‌ها هیچ‌گونه مشکلی وجود نداشت.

تقی‌زاده با بیان اینکه تا امروز صبح ۲۹۲ میلی‌متر بارندگی در سطح استان وجود داشت عنوان کرد: مخازن سدهای استان تحت کنترل هستند و مشکل خاصی برای سرریز شدن سدها وجود ندارد.

رویکرد نمایندگان در تخصیص بودجه استان تهران باید تغییر کند

پروانه مافی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به نامتوازن بودن رویکردها به استان تهران به لحاظ بودجه‌ای گفت: جای تأسف بسیار دارد که بودجه هلال احمر تهران به اندازه شهری با جمعیت ۲۰ هزار نفری است که این رویکرد باید تغییر کند.

وی بیان کرد: نگاه به استان تهران به ویژه از لحاظ بودجه نامتوازن است که نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی باید پیگیر این موضوع  باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به استاندار تهران ادامه داد: نگاه به تهران هم از نظر بودجه و هم به لحاظ برنامه باید تغییر کند و در این راستا تمامی اعضای مجمع نمایندگان استان پشتیبان شما هستند.

 

منبع: تسنیم

 

خروج از نسخه موبایل