نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

استاندار تهران: بارش‌های بهاری تهران خسارتی در پی نداشت

به گزارش خبرشهر، انوشیروان محسنی بندپی صبح امروز در جلسه با نمایندگان مجمع امید با اشاره به شرایط بارندگی کشور به ویژه سیل گلستان اظهار داشت: استان تهران به سرپرستی معاونت امور هماهنگی استانداری به کمک فرمانداران در قالب تیم فنی در استان گلستان حضور پیدا کردند و امکانات فنی، مالی و لجستیکی در آنجا داشتند که ورود به هنگام و مداخله تخصصی رقم خورد.

 وی بیان کرد: احداث سد خاکی به طول ۵ کیلومتر، توزیع آب معدنی و چکمه، ۲۰ دستگاه کمپرسی و ۷ دستگاه ماشین‌آلات سنگین به گلستان ارسال شد، همچنین به لحاظ تجهیزات و تیم فنی و تخصصی نیز حضور مؤثری داشتیم.

استاندار تهران در ادامه با اشاره به هشدار سیلاب در استان تهران افزود: پس از هشدارها در تهران مرخصی مسئولان لغو شد تا نسبت به پایش و مرور امکانات اقدام صورت گیرد که در نهایت شرایطی فراهم شد که کمترین خسارت را داشتیم.

محسنی بندپی عنوان کرد: ۵ سد در اطراف تهران وجود دارد که در جلسات پیش از عید اقدام به تخلیه آن‌ها شد از این‌رو نگرانی نسبت به سرریز شدن سدهای استان وجود نداشت و تنها نگرانی پیرامون دره‌رودها بود.

وی با اشاره به آماده‌باش دستگاه‌ها گفت: دستگاه‌های مسئول در آماده‌باش کامل قرار داشتند تا عوامل پیشگیرانه را تقویت کنیم، همچنین تیم هلال احمر نیز با ۵۰۰ تیم تخصصی و ۲۰ تیم سیلابی آمادگی داشتند همچنین در دره فرحزاد معتادان متجاهر و بی‌خانمان‌ها با هماهنگی نیروی انتظامی تخلیه شدند.

 استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی وظایف خود را به درستی انجام دادند و در ۷۲ ساعت گذشته در آمادگی کامل بودند از این‌رو هیچ‌گونه آسیبی را در تهران نداشتیم.

 

منبع: تسنیم

 

خروج از نسخه موبایل