نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

از انتقاد سازنده و بر مبنای واقعیت خبرنگاران استقبال میکنیم

به گزارش خبرشهر، نشست مشترک طاهری فرماندار شهرستان شهریار و محمودی نماینده مردم حوزه مشق در مجلس شورای اسلامی با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهریار، قدس و ملارد با حضور علی پناه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهریار در محل فرمانداری شهریار برگزار شد.
بنا بر این گزارش؛ در این جلسه برخی از خبرنگاران و اصحاب رسانه به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و ضمن پرسشگری در رابطه با برخی مسائل و مشکلات موجود در رابطه با پروژه ها و اقدامات مجموعه شهرستان در سال آینده کسب اطلاع کردند.
طاهری فرماندار شهرستان شهریار در این نشست با تبریک ولادت امام جواد(ع) و ولادت با سر سعادت امیرالمومنین(ع) و تبریک پیشاپیش به مناسبت فرا رسید بهار طبیعیت و سال جدید، با بیان اینکه همکاری خبرنگاران در سال ۹۷ با مجموعه اجرایی شهرستان، از نوع دوستانه، صمیمی و واقعی بوده، گفت: در تمام نشست هایی که برگزار شد خبرنگاران با اهتمام ویژه حضور داشتند و اقدامات دولت در شهریار را به مردم انتقال دادند و همچنین مطالبالت و مطالب مردم را بر اساس واقعیات به ادارات منتقل کردند که سرآمد آنها، ۲۲ نشست منحصر بفرد با تمام روسای ادارت تا قبل از دهه مبارک فجر بود که بخوبی برگزار شد و حرکتی نو در مجموعه استان و کشور تلقی میشود.
فرماندار شهرستان شهریار افزود: از این نشست ها که اقدامی جدید و شایسته بوده و با همراهی دوستان خبرنگاران همراه شد بازخورد خوبی را در سطح شهرستان و استان مشاهده کردیم که با هدف بیان مشکلات مردم و رفع نواقص موجود و همچنین بازگو شدن دستاوردهای دولت در چهل سالگی انقلاب بود که شاهد اتفاقات و تغییرات خوبی بودیم.
طاهری وجود ارتباط صمیمی اهالی رسانه و خبرنگاران با مسئولین و روسای ادارات را گامی مثبت در جهت بهبود این مهم عنوان کرد و بیان داشت: در رابطه با رسالت خبرنگاران بسیار طالب حقیقت هستیم و خود خبرنگاران هم بدنبال این موضوع هستند که آنرا به گوش مسئولین برسانند و این ارتباط، زمانی رنگ صمیمیت بخود میگیرد که واقعیت و حقیقت را نشان دهد و این موضوع در شهرستان ساری و جاری است.
وی با بیان اینکه ما مسائل و انتقادات مرتبط با خودمان را در این مدت پذیرفته و گاهی تقدیر یا عذر خواهی کرده ایم اظهار داشت: گاهی اوقات لازم است اگر مطلبی بیان میشود، خود نفسانی را کنار گذاشته و به عنوان شخص ثالت به موضوع نگاه کنیم که قطعا بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد و اگر در موارد و جاهایی مشاهده میکنیم دچار چالش شده ایم به این دلیل است که فردی در مجموعه ای به خودش توجه کرده است.
فرماندار شهریار افزود: مشکل این است، فردی که در محور موضوعی قرار گرفته است تنها به خود توجه کرده و نظام، شهرستان و نگاه های سیاسی و جانبی را ندیده و این مورد را در نظر نگرفته است که فلان اقدام چه باری بر دوش نظام تحمیل میکند و چه میزان ارزش دارد و با عدم توجه به شخص حقوقی خود، دردسر آفرینی میکند.
فرماندار شهریار افزود: اگر صمیمت وجود دارد بخاطر این است که ما واقعیات را دیده ایم و میخواهیم بر این محور حرکت کنیم، البته انتقاد همواره سازنده و موثر است و برای رسیدن به هدف مفید میباشد و ما کاملا از ارتباط خوب، حقیقی و بر مبنای واقعیت با خبرنگاران استقبال میکنیم، اما اگر کسی با اهدافی نادرست و با فکر به خود انتقاد کند و اصل موضوع تغییر کند، حتما مورد پسند هیچ کس نیست و رفتاری ناپسند محسوب میشود.
طاهری فرماندار شهرستان شهریار در نشست مشترک با خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل فرمانداری شهریار با اشاره به پروژه ورودی دپو از سمت باغستان که با توافقات انجام شده و واریز مبالغ مورد نیاز در حال پیگیری است گفت: شهردار منطقه ۲۲ تهران بازدیدی از این مکان داشته است و در شرف تعیین پیمانکار قرار داریم و امیدواریم ساخت این پل استراتژیک در سال آینده به جاهای خوبی برسد.
فرماندار شهرستان شهریار در رابطه با بحث تقسیمات کشوری و بخشداری جوقین اظهار داشت: به دلایلی ابلاغ این بخشداری به مجموعه شهرستان دیر انجام شد اما به هر حال فرایند عملیاتی در حال انجام است و بزودی فرایند استقرار آن انجام میشود و همچنین در رابطه با بخش باغستان نیز مستندات و مدارک مورد نیاز جمع آوری شده و بزودی برای تصویب در هیات دولت به دستگاه های ذیصلاح و بالادستی ارسال خواهد شد.
طاهری در خصوص آمادگی های لازم برای چهارشنبه آخر سال و شب عید گفت: تمام دستورات و تاکیدات مورد نیاز برای حفظ آرامش و جلوگیری از هر گونه نامنظمی و ناهنجاری به ادارات و دستگاه های مرتبط داده شده است، و ستاد تسهیلات نوروزی ما، با همکاری ادارات و نهادهای خدمت رسان و نظارتی تشکیل گردیده و وظایف هر کدام از آنها تعیین و به آنها ابلاغ شده است.
نماینده عالی دولت در شهرستان شهریار با تاکید بر فراهم کردن زمینه های مناسب روستا گردی برای مردم و گردشگران در ایام تعطیلات، در ادامه خاطرنشان کرد: باید اطلاع رسانی های مناسب در ورودی شهرها و روستاها صورت بگیرد که مردم و گردشگران از آنها آگاهی پیدا کنند و ما نیز در این ایام نسبت به بررسی این موارد و نظارت بر فعالیت ادارات و دستگاه های خدمات رسان به مردم بازدید هایی را انجام خواهیم داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فرماندار با همکاری و مشارکت شورای تامین شهرستان که همه امورات را تحت نظر و نظارت دارند تصمیم گیری میکند اظهار داشت: شاید بعضی از برخورد ها و اقدامات مورد رضایت گروهی واقع نشود، اما مصلحت شهرستان بر این است که ما تمامی نظرات و انتقادات را بشنویم و در نهایت، تصمیم نهایی با همفکری و همکاری همه اعضای این شورا اتخاذ میگردد قطعا همه جانبه میباشد و تمام جوانب و تبعات مد نظر گرفته شده است.
فرماندار شهریار با اشاره به اینکه بعضی از انتقادات همراه با درد است و تحمل آنها بر ما مباح است تصریح کرد: بعضی اوقات نیز از راه های دیگری ما مورد آزار قرار میگیریم اما بنا نیست از خط خارج شده و احساسمان بر عقلمان غلبه کند و حتما تحمل آن موضوع آزار دهنده را به صلاح شهرستان میبینیم و ممکن نیست تحت تاثر قرار گرفته و تصمیمات بدون فکر و مشورت بگیریم.
طاهری افزود: در جریان اخیر نیز موارد متعددی از این حیث اتفاق افتاد اما حتما تبعات آنرا کسانیکه خواهند کشید که آن موضوع را ایجاد کرده اند و هر کسی به قدر و سهم خودش در چهارچوبی درست عذاب خواهند کشید و لذا ما بر واکنش سریع و مقطعی در قبال موضوعات معتقد نیستیم و اگر هر برخورد و کاری نیاز است انجام شود باید در وقتی مناسب رسیدگی شود؛ گفتنی است که ما از مطرح شدن مستقیم بعضی مسائل خوشحال میشویم اما باید توجه کنیم تصمیم گیری بصورت انفرادی انجام نخواهد شد.
نماینده عالی دولت در شهرستان شهریار در ادامه با اشاره به اینکه ما در مدت زمان حضورمان در شهرستان شهریار سعی کردیم فضای ارتباط بیشتر خبرنگاران و روسای ادارات را بازتر کنیم و برگزاری نشست های مختلف خبری که با حضور اکثر خبرنگاران و اهالی رسانه در شهرستان شهریار با ادارات برگزار شد گواه این موضوع میباشد، تصریح کرد: خبرنگاران میبایست نتیجه مطالب و مطالباتی را که در حضور روسا در این نشست ها مطرح کردند را همانند ما ارزیابی کنند و در صورت ایجاد تغییر و بهبود وضعیت، آنرا بدرستی منتقل کنند و خواهان ادامه این روند هستیم.
فرماندار شهرستان شهریار با بیان اینکه شهرستان شهریار از لحاظ جمعیتی به اندازه یک استان میباشد و مشکلات و سستی های فراوانی توسط برخی ها انجام میشود اظهار داشت: ما در بسیاری از موارد صبر پیشه میکنیم و به تذکر اکتفا میکنیم اما این صبر تا جایی که مردم متضرر شوند ادامه پیدا نخواهد کرد و به تدریج با همکاری و همدلی یکدیگر شاهد برطرف سازی مشکلات خواهیم بود.
طاهری با ذکر این نکته که شهریارما در چرخه خوبی از اقدامات قرار گرفته است بیان داشت: ما در همین شرایط سخت اقتصادی اجازه نداده ایم کارخانه ای بسته شود بلکه چندین واحد تولیدی را افتتاح کرده ایم و به کارخانه های موجود خط تولید اضافه نموده ایم که بعضی از آنها افزایش نیرو نیز داشته اند که حاصل کار و تلاش تمام مسئولین میباشد.
فرماندار شهریار اظهار داشت: طبق واقعیات موجود، افتخار ما این است که در رابطه با دو موضوع تولید و اشتغال، توانستیم گام های موثر برداریم و توانستیم برای تمام زخم های کهنه شهرستان شهریار از جمله بیمارستان امام خمینی(ره)، آب شرب شهرستان و قطار شهری و حومه ای اقدامات عملی خوبی انجام دهیم.
وی در انتها با تقدیر از خبرنگاران و اهالی رسانه که در یک سال به بیان فعالیت های مجموعه اجرایی شهرستان، انتقال مشکلات و مطالبات مردم به مسئولین و انتقاد های سازنده ی مختلف پرداختند گفت: البته ما نیز به بعضی از خبرنگاران انتقاد داریم اما امیدواریم بتوانیم با همکاری صحیح با یکدیگر در سال جدید، بدور از تنش ها و مسائل حاشیه ای در جهت خدمت به مردم و باز کردن گره ای از مشکلات آنها نهایت تلاش خود را بکار بگیریم.
لازم به ذکر است؛ در انتهای این نشست نیز با اهدای لوح سپاس و هدیه از زحمات و تلاشهای خبرنگاران و اصحاب رسانه در راستای کمک به برطرف کردن نواقص و مشکلات، تقدیر و تشکر بعمل آمد.

 

 

 

 

منبع: فرمانداری شهریار

خروج از نسخه موبایل