نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ما باید با حضور حداکثری مردم، سیلی محکم تری بر دهان دشمن بزنیم

به گزارش خبرشهر، حجت السلام و المسلمین رضا جوکار امام جمعه شهر قدس در خطبه های آخرین نماز جمعه‌ی سال ۹۷(۲۴ اسفند) که با حضور پرشور نمازگزاران برگزار شد، اظهار کرد: ابن الرضا یکی از القاب امامان پس از امام رضا (ع)بوده و دلیل آن به خاطر شهرت امام هشتم در میان مردم بوده، امامت به عقل است نه به سن و سال، امامت به صلاحیت و شایستگی ها، علم الهی است که در این انتصاب نقش دارد و این علم با علم که بشر به دنبال بدست آوردن آن است تفاوت دارد.

وی ادامه داد: امامت با آزمایشات خداوند و انتخاب الهی است خداوند جایگاه امامت و نبوت را تشخیص می‌دهد امامت در سن کم قرار داد تا مردم را امتحان کند تا امتی که ادعای ولایت مداری و پیروی از امام را دارند، پیرو امام با سن کم نیز باشند.

جوکار در رابطه با امام جواد(ع) که در سن کودکی به امامت رسیده اند بیان کرد: از جمله امامانی که در کودکی به امامت رسیده اند امام جواد(ع) بوده که امامت ایشان حدود ۲۵ سال بوداست، ایشان در دهم رجب سال ۱۹۵ هجری قمری متولد شدند و از دوران کودکی در حدود ۸ سالگی به امامت رسیدند و در آخر ماه ذی القعده سال ۲۲۰ هجری قمری به شهادت رسیدند.

حجت السلام و المسلمین رضا جوکار با اشاره به برکات ماه رجب اظهار کرد: یکی از فرصت های طلایی و معنوی ایام البیض اعتکاف است، اعتکاف فرصتی برای خلوت کردن، نزدیک شدن به خداست.

وی افزود: در ۲۵ اسفند سال ۷۳ مشاور امین، یاور همیشگی امام خمینی، حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی که شخصیتی ارزشمندی بودند رحلت کردند وهمچنین همسر امام (ره) نیز تا آخرین لحظات عمرشان همراه امام و انقلاب بودند.

خطیب جمعه قدس گفت: سال ۹۷ فراز و نشیب های زیادی در عرصه های داخلی و بین المللی برای مردم ایران داشته و علاوه بر دستاورد های به دست آمده حوادث ناگواری هم اتفاق اوفتاده ولی با تمام مشکلات موجود ملت ایران پیروزی های بزرگی را بدست آوردند، جمهوری اسلامی کمر داعش شکست و نابود کرد، بزرگترین رکورد راهپیمایی عظیم مردمی در اربعین حسینی و راهپیمایی ملت ایران در ۲۲ بهمن و ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی با حضور ملت بصیر و هوشیار ایران اسلامی اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: مشت های گره شده ی مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان تبدیل به روز ملی مبارزه با استکبار جهانی شد، ملت ایران همه مشکلات اقتصادی را با جان و دل پذیرفتند اما در مقابل دشمن تسلیم نشدند تا جایی که رییس جمهور آمریکا اعتراض بر مبنای سرمایگه گذاری ۷ هزار میلیارد در منطقه خاورمیانه برای ورود به خاورمیانه اعلام کرد.

وی در رابطه با سفر رییس جمهور به کشور عراق گفت: سفر هفته گذشته رییس جمهوری به کشور عراق دستاورد های فراوانی را به دنبال داشت و این سفر با نهایت امنیت همراه بود و مردم با شخصیت های سیاسی و حکومتی عراق ملاقات داشتند که نشان از عظمت و مقاومت جمهوری اسلامی است.

جوکار ادامه داد : مقام معظم رهبری فرمودند، دل به اروپا نبندید و با کشورهای همسایه خود ارتباط برقرار کنید این سفر تاریخی راه حلی بر مشکلات اقتصادی است که نشان می دهد مشکلات اقتصادی در سال ۹۸ کاهش پیدا می کند

حجت‌الاسلام والمسلمین جوکار با اشاره به اینکه آغاز سال همزمان با میلاد حضرت علی(ع) بیان کرد: ما در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب باید از شیوه مدیریتی حضرت علی(ع) استفاده خواهیم کرد و این نوید را می‌دهیم که آغاز سال همزمان با میلاد حضرت علی(ع) است، امامی که الگوی عدالت اجتماعی است .

وی خاطر نشان کرد: ما باید مراقب باشیم که نوروز خود را در چهارشنبه آخر سال تلخ نکنیم چراکه دشمنان در تلاش هستند تا از چهارشنبه سوری جو نا امنی ایجاد کنند و نیروهای امنیتی و انتظامی با مراقبت های پیشگیرانه خود تلاش کنند تا چهارشنبه پایان سال بدون اتفاق پشت سربگذاریم شهروندان پیش از سفرهای نوروزی نیز نکات ایمنی منازل را مورد توجه قرار دهند و صله ارحام و کمک رسانی به نیازمندان را فراموش نکنند.

امام جمعه افزود: در تصمیم گیری های کشور باید عالمانه و حکیمانه اقدام شود و از احساسات و زیر سوال بردن یکدیگر دوری کنیم چرا که همه زیر پرچم انقلاب و ولایت رهبری هستیم، مقام معظم رهبری، نشان ذوالفقار به سردار رشید و دلیر و فرمانده شجاع سپاه قدس، حاج قاسم سلیمانی اعطا کردند و در حق ایشان دعا کردند و رهبری در دیدار اعضای خبرگان ملت فرمودند که ما امروز نیاز به بسیج حداکثری نیروها و امکانات داریم تا با حضور حداکثری مردم، سیلی محکم تری بر دهان دشمن بزنیم.

جوکار گفت: رزمایشی که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب های خلیج فارس برگزار شد، کار بزرگ و بی نظیری بود و امروز به برکت جمهوری اسلامی، پهپادهایی بدون نیاز به خلبان ساخته شده و این دستاورد بزرگ در سایه تحریم ها به دست آمده است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار در پایان با اشاره به نمایشگاه بهاره قدس گفت :در نمایشگاه بهاره ای که در مصلی برگزار شد، سهم مکان از غرفه داران دریافت نشد و با تشکیل تیم های بازرسی از سوی ستاد اقامه نماز جمعه و فرمانداری هزینه های نمایشگاه در کنترل است.

مطالب مرتبط:

دشمنان به دنبال اسلام‌هراسی وشیعه‌هراسی هستند

ترویج عدالت اجتماعی مقصود حیاتی دستگاه قضایی/ مساجد سنگرهای اصلی انقلاب اسلامی هستند

خروج از نسخه موبایل