نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

وسعت حاشیه‌نشینی استان تهران بیش از ۸ هزار هکتار است

به گزارش خبرشهر،

علی‌اکبر خراسانی امروز در نشست شهرداران استان تهران با اشاره به میزان بافت فرسوده در استان اظهار داشت: ۶ هزار و ۱۱۱ هکتار بافت فرسوده در سطح استان تهران وجود دارد که از این میزان سه هزار و ۲۶۸ هکتار در شهر تهران است.

وی ادامه داد: شهرداری‌های استان تهران در تحقق تعداد ۱۱۱۳ پروژه در استان تهران که بیشتر پروژه‌های خدمات‌رسان هستند نقش داشتند که البته باید این روند با سرعت بیشتری ادامه داشته باشد.

مدیرکل فنی و عمرانی استاندار تهران بیان کرد: سالانه ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت استان تهران افزوده می‌شود و ۸۷۷۲ هکتار وسعت حاشیه‌نشینی در استان تهران است که باید جهت رسیدگی به این موضوع اقداماتی به کمک دستگاه‌های استان انجام شود.

در ادامه این جلسه مرتضی حیدری مدیرکل مدیریت بحران استاندار تهران عنوان کرد: در سال ۹۷ سه هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان بودجه حوزه عمرانی در استان تهران بوده است در حالی‌که اعتبار تملک دارایی استان تهران کمتر از ۳۰۰ میلیارد تومان است.

وی همچنین افزود: ۹۵ درصد فعالیت‌های مدیریت بحران در اقدامات قبل از بحران متمرکز است و مدیرانی که پس از وقوع بحران به فکر می‌افتند بیشتر تشریفاتی هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استاندار تهران خطاب به شهرداران خاطرنشان کرد: از مدیران و شهرداران درخواست می‌کنیم از افراد غیرمتخصص و نیروهای روی دست مانده برای مدیریت بحران استفاده نکنند چرا که مدیریت بحران مقوله مهمی است که با جان شهروندان سر و کار دارد.

 

منبع: تسنیم

 

مطالب مرتبط:

افزایش رشد حاشیه نشینی در شهرها

معضل حاشیه‌نشینی تهران تا ۱۴۰۰ برطرف می‌شود

خروج از نسخه موبایل