نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

کاهش ۳۲ درصدی سرقت‌های مهم در قدس/ با هدررفت بالای منابع در کشور مواجه هستیم

به گزارش خبرشهر، سید رضا اینانلو معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان قدس امروز در نشست هم‌اندیشی روسای هیئت‌های ورزشی قدس در محل اداره ورزش و جوانان شهرستان اظهار داشت: در بحث امنیت شهرها آمارهای موجود نشان از آن دارد که وضعیت مطلوب‌تری نسبت به سال‌های گذشته داریم و طبق اعلام شورای امنیت کشور طی ۶ ماهه اول سال جاری در شهرستان قدس ۳۲ درصد در سرقت‌های مهم و ۲۱ درصد در سرقت‌های خرد با کاهش مواجه بودیم و این آمار در شرایط نامناسب اقتصادی بوده است.

وی با اشاره به وضعیت فعلی امنیت شهرقدس افزود: به حمدالله با توجه به شرایط کنونی شهر امروز اگر کسی به مجموعه شورای تامین فردی را معرفی کند که در هر نقطه شهر برای شهروندان مزاحمت ایجاد کرده و عامل رعب و وحشت است، قطعا هدیه‌ای برای او در نظر گرفته خواهد شد و این درحالی بود که همه از سابقه شرارت و وجود اراذل و اوباش در شهرقدس آگاه هستیم و امروز در این شهر به کسی اجازه قدرت نمایی و ایجاد رعب و وحشت داده نخواهد شد.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان قدس بیان داشت: امروز در شهرقدس حضور معتادین متجاهر و متکدیان را در سطح شهر و معابر نداریم و اگر هم وجود داشته باشد به سرعت نسبت به جمع‌آوری آنان اقدام خواهد شد.

اینانلو گفت: در شرایط اقتصادی فعلی کشور مدیریت‌ها باید به سمت استفاده حداکثری از منابع سوق پیدا کند و متاسفانه با هدررفت بالای منابع مواجه هستیم و در بسیاری از حوزه‌ها همانند استخدام نیرو متاسفانه افراط صورت گرفته است که منابع کشور را به سمت خود می‌کشد.

وی ادامه داد: شهرداری که با ۳۰۰ الی ۴۰۰ نیرو اداره می‌شود با ده برابر این آمار اداره می‌شود و بعضی مسؤولین امر نیز اعلام می‌کنند ما خیلی کمتر از این آمار نیروی رسمی داریم که صحیح هم است ولی نیروهای پیمانکاران شهرداری را در حوزه فضای سبز، خدمات شهر و غیره را حساب نمی‌کنند که به هر حال آنان نیز نیروی شهرداری محسوب می‌شوند و این موضوع نیز در سایر نهادها و ادارات نیز تسری دارد که ما البته هیچ گونه توصیه‌ای نسبت به تعدیل نیرو نداشته و صرفا برای بیان مشکلات موجود است‌.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان قدس با اشاره به لزوم هم‌افزایی برای حل مشکلات خاطرنشان کرد: دولت در بسیاری از حوزه‌ها متولی است ولی در شرایط فعلی اقتصادی قادر به ساماندهی و تخصیص بودجه کافی در بسیاری از حوزه‌ها نیست و پس باید تعامل سازنده و هم‌افزایی برای حل مشکلات شکل گیرد.

اینانلو با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این حوزه بیان داشت: ۲ سالن ورزشی در سال جاری در شهرقدس افتتاح شد و امکانات زیادی طی چند سال گذشته فراهم شده ولی کمبود نیز به شدت احساس می‌شود و با استاندارها فاصله زیادی وجود دارد و هیئت‌های ورزشی قدس با وجود تمام کمبودها نقش موثری در ایجاد نشاط اجتماعی میان شهروندان داشته و دارند.

 

منبع: فارس

 

مطالب مرتبط:

کشف قطعات قاچای یخچال فریزر در شهرستان “قدس”

کشف مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در شهرستان قدس

خروج از نسخه موبایل