نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

کاشت ۵هزار اصله نهال در شهرستان ملارد

به گزارش خبرشهر،  توکلی کجانی فرماندار شهرستان ملارد در این مراسم درجمع مسئولین، دانش آموزان و دوست داران محیط زیست با تبریک ایام ماه رجب گفت: نهضت کاشت درخت یکی از اقدامات اساسی است که می تواند برای حل مشکلات حوزه منابع طبیعی اثرگذار باشد.

فرماندار ملارد با بیان اینکه باید نگاه منفی به مراکز پسماند تغییر کند افزود: نیابد درکشور به دلیل کم توجهی برخی از مسئولین،ساکنین اطراف این مناطق آسیب ببیند.وی اظهارداشت : اولویت مسئولان شهرستان ملارد کاهش آسیب های  این مرکز می باشد که تفکیک زباله از مبداء، فرهنگ سازی، جداسازی و استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد از طرحهایی است که برای کاهش پسماند در دستور کار قراردارد. توکلی کجانی تصریح کرد: نگهداری از درخت از کاشت آن مهم تر است و این  مهم نباید به یک هفته معطوف شود.

فرماندار ملارد با بیان اینکه همه آحاد مردم در کنار نهادهای خدماتی برای ترویج کاشت درخت تلاش کنند، اظهارداشت: بهترین راه برای داشتن هوای پاک گسترش درختکاری است که خوشبختانه این مسئله در سالهای اخیر بااحداث پارک ها و جنگل کاریها در سطح شهرستان رونق گرفته است.

وی افزود: صنعتگران و تولید کنندگان باید در کنار کنترل آلاینده ها، بر اساس قانون در حوزه درختکاری و افزایش فضای سبز به تعهدات خود عمل کنند. وی به اقدامات دولت تدبیر و امید در توسعه و نگهداری از محیط زیست اشاره کرد و رها کردن آنها را آسیب به محیط زیست و جبران آن را دشوار بیان کرد.

توکلی کجانی در ادامه تعیین تکلیف زباله های صنعتی، تقویت سازمان پسماند شهرداریهای ملارد و صفادشت، جلوگیری از انتقال سایر مناطق به غیر از شهرستانهای غرب استان تهران را خاطر نشان کرد. گفتنی است کاشت و نگهداری ۹۰ هزار نهال در سطح شهرستان ملارد در راستای نهضت درختکاری بر اساس مصوبه ستاد فضای سبز این شهرستان در حال اجرا می باشد.
در ادامه این مراسم  تعدادی نهال توسط توکلی کجانی فرماندار شهرستان ملارد کاشت شد.

 

منبع: فرمانداری ملارد

 

مطالب مرتبط:

غرس نهال در هفته درختکاری در شهر جدید اندیشه

مراسم درختکاری با حضور مسولین شهرستانی در شهرقدس برگزار شد

خروج از نسخه موبایل