نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

طرح بسیج سلامت نوروزی در ملارد آغاز شد

به گزارش خبرشهر، غلامرضا عسگری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملارداظهار داشت: این طرح از ۱۵ اسفند با هدف ارتقای سطح سلامت شهروندان و مسافران آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۹۸ ادامه دارد. وی تأکید کرد: برای اجرای این طرح از واحدهای بهداشت محیط استفاده می شود که این واحدها با استفاده از تمامی امکانات و توان در مسیر اهداف این طرح حرکت می‌کنند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملارد تأکید کرد:  در اجرای این طرح همچنین فعالیت بهداشتی مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی نیز به صورت ویژه کنترل می‌شود. عسگری گفت: این طرح به منظور پیشگیری از به خطر افتادن سلامت همه هموطنان در تمام مناطق شهری و روستایی و حتی مناطق دوردست این شهرستان به مرحله اجرا درآمده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در این طرح ۲۰ اکیپ بازرسی فعال شده است و به صورت  متحدالشکل نظارت و بازرسی‌های بهداشتی را در راستای ارتقای سطح بهداشت مسافران نوروزی در دستور کار خود دارند.مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملارد در ادامه سخنان خود به بخشی از وظایف این اکیپ ها اشاره کرد و بیان داشت: بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، تشدید نظارت ها از اماکن بین راهی از مهمترین وظایف محوله به اعضای این اکیپ‌ها است.

 

به گفته عسگری کارشناسان بهداشت محیط در صورت مشاهده هرگونه تخلف از واحدهای مذکور آنان را به مراجع قضایی معرفی می‌کنند. وی همچنین از نمونه برداری موادغذایی مشکوک در سطح تولید و عرضه و نمونه برداری از آب شرب مناطق شهری و روستایی و استخرهای شنای تحت پوشش خبر داد و گفت: کلرسنجی آب شرب شبکه های آبرسانی نیز در این طرح در دستور کار ویژه قرار دارد.

 

منبع: فرمانداری ملارد

 

مطالب مرتبط:

طرح نوروزی راهداری استان تهران از ۲۱ اسفندماه آغاز می‌شود

از پلمب یک واحد نانوایی کم فروش تا فعال شدن چهار اکیپ نظارتی نوروزی

خروج از نسخه موبایل