نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

هفت بهله سارگپه در ملارد رهاسازی شد

به گزارش خبرشهر، شعبان خسروی در این خصوص اظهار داشت: با توجه به اعلام آمادگی مرکز نگهداری حیوانات صفادشت مبنی بر رهاسازی این تعداد بهله سارگپه، ماموران یگان حفاظت این اداره در زیستگاه طبیعی شهرستان اقدام به رهاسازی پرندگان کردند.
وی افزود: این پرندگان جز پرندگان حمایت شده هستند از این رو نگهداری و شکار آنها ممنوع است.خسروی از شهروندان درخواست کرد: درصورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی و یا حیات وحش آسیب دیده و سرگردان موضوع را با شماره ۶۵۴۲۱۲۶۰-۰۲۱ اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد اطلاع دهند.

** دستگیری شکارچی متخلف قبل از اقدام به شکار در فیروزکوه

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه، از دستگیری شکارچی غیر مجاز قبل از شروع به شکار در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران اجرائی مستقر در سر محیط بانی انزها حین گشت و کنترل منطقه شکار ممنوع کاوه ده واقع در منطقه جوری از مناطق حوزه استحفاظی این شهرستان، بعد از کنترل نامحسوس ۴۸ ساعته منطقه، روز گذشته موفق به دستگیری شکارچی غیر مجاز قبل از اقدام به شکار شدند.فرشاد فیروزنیا ادامه داد: از متخلف تعداد یک قبضه اسلحه برنو با ۱۲ تیر فشنگ مربوطه و یک قبضه اسلحه خفیف غیر مجاز با ۱۰ تیر فشنگ که در سلاح فشنگ گذاری شده و آماده به شلیک بوده و یک دستگاه دوربین چشمی کشف و ضبط شد.
وی خاطرنشان: متخلف پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی می شود.

** صدور حکم محکومیت متصدی یک واحد آلاینده در اسلامشهرطبق گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، حکم محکومیت متصدی یک واحد ریخته گری آلاینده در شهرستان اسلامشهر توسط مرجع قضایی صادر شد.

بر اساس این گزارش، این واحد ریخته گری که به دلیل استفاده از سوخت های فسیلی و دفع غیر اصولی پسماندهای حاصل از فعالیت، آلودگی زیست محیطی در منطقه را فراهم کرده و برغم صدور اخطاریه های متعدد، مسئول مربوطه اقدام مثبتی جهت رفع آلایندگی بعمل نیاورده بود، لذا پرونده نام برده به مراجع قضایی ارجاع و سرانجام با پیگیری های حقوقی، مسئول واحد به یکسال حبس تعزیری محکوم شد.

** محکومیت متصدی یک واحد آلاینده در ری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری از محکومیت یک واحد آلاینده در بخش خاوران شهرستان ری خبر داد.

زهره عبادتی افزود: با دستور مقام قضایی متصدی یک واحد صنعتی در شهرستان ری بخش خاوران به دلیل انتشار بوی نامطبوع و تهدید علیه بهداشت عمومی به یکسال حبس تعزیری محکوم شد، این واحد صنعتی به دلایلی اعم از غیر استاندارد و مستهلک بودن خطوط تولید موجب انتشار بوی نامطبوع در زمان فعالیت و اعتراض اهالی آن منطقه شده بود .وی بیان داشت: بعد از صدور اخطاریه های متعدد نهایتا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری بر علیه متصدی واحد اقامه دعوی کرده و متصدی واحد مذکور به دستور مقام قضایی به یکسال حبس تعزیری و برطرف کردن موجبات آلودگی محیط زیست محکوم شد.

 

منبع: پایگاه حفاظت محیط زیست استان تهران

 

 

خروج از نسخه موبایل