نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

اینجا ملارد؛ 400 هزار نفر بیمارستان ندارند

به گزارش خبرشهر، شهرستان ملارد با مساحت ۹۳۰ کیلومترمربع و جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر دارای دو بخش مرکزی و صفادشت است که در غرب استان تهران واقع شده است.

متأسفانه خدمات درمانی در این شهرستان بسیار محدود است و ساکنان آن را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.

هر چند که کمترین مطالبات مردم تأمین نیازهای درمانی آنان است و باید به این مهم توجه ویژه شود اما متأسفانه مسوولان کمترین توجهی به کمبودهای درمانی دارند و این شهرستان فاقد بیمارستان است!



 

برای کوچکترین بیماری به بیمارستان‌های تهران مراجعه می‌کنیم  

علی ذاکری از ساکنان این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملارد می گوید: کمبودهای درمانی در این شهرستان سبب شده است که برای کوچکترین بیماری به تهران مراجعه کنیم و همین امر صرف هزینه های بسیار بالاتری را به همراه دارد.

وی ادامه داد: نبود یک بیمارستان در این شهرستان فاجعه بار است و جای تعجب دارد که ملارد با توجه به نزدیکی به پایتخت اما از کمترین امکانات درمانی برخوردار باشد.

فاطمه مسعودی نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت: نبود بیمارستان تخصصی در این شهرستان نشان می دهد که مسوولان کمترین توجهی را به ملارد دارند چرا که یکی از مهمترین نیازهای بشر تأمین امکانات درمانی است.

وی افزود: مراکز درمانی و درمانگاههای موجود در شهرستان نیز از کمترین امکانات برخوردار هستند و نمی توانند پاسخگوی نیازهای مردم باشند.

 

بیمارستان ۱۶۲ تخت‌خوابی؛ وعده محقق‌نشده رئیس جمهور

به گزارش فارس، ساخت بیمارستان ۱۶۲ تختخوابی در ملارد یکی از وعده‌های رییس جمهور در سفر به این شهرستان بود که متأسفانه نه تنها عملیاتی نشده بلکه تاکنون نیز اعتباری برای پیشرفت آن تصویب نشده است.

غلامرضا عسگری مدیر شبکه بهداشت و درمان ملارد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: باید با تدابیر و برنامه ریزی‌های لازم مشکلات و کمبودهای درمانی در این شهرستان را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه نبود یک بیمارستان در شهرستانی بیش از ۴۰۰ هزار نفری یک ضعف محسوب می‌شود، افزود: البته مسؤولان قول‌هایی را برای تأمین اعتبارات این پروژه داده‌اند و امیدواریم که با اختصاص این اعتبارات زمینه ساخت و بهره برداری از این بیمارستان هر چه سریع‌تر فراهم شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملارد خاطرنشان کرد: این شهرستان فاقد بیمارستان بوده و تعداد درمانگاه ها وکلینیک های دولتی وخصوصی آن ۲۰ مرکز است.

به گفته عسگری ۱۸ خانه بهداشت در ملارد به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به شهروندان و روستاییان می‌پردازند.

رئیس شورای شهر ملارد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملارد طی سخنانی بر تأمین نیازهای درمانی مردم تأکید کرد و گفت: اقدامات بسیاری برای بهره برداری هر چه سریعتر از این پروژه ازسوی شورای شهر انجام شده است اما متأسفانه تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.



محبوب اکبری افزود: مسوولان باید برای ساخت و افتتاح این پروژه مهم نگاه ویژه ای را داشته باشند و با تأمین اعتبارات ما را در ساخت این مهم یاری دهند.

به گفته وی نبود یک بیمارستان در این شهرستان مشکلات بسیاری را به همراه دارد و در درجه اول شهروندان با این مشکل دست به گریبان هستند.

 

فرماندار: ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی بیمارستان ملارد داریم/ مشکلات بیمارستان؛ از تجهیز امکانات و تأمین پرسنل

فرماندار شهرستان ملارد نیز طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس اظهار داشت: با اقدامات و هماهنگی های انجام شده هم اکنون ساخت این بیمارستان از راه و شهرسازی به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شده است و امیدواریم که براساس تمهیدات اندیشیده شده در آینده ای نزدیک شاهد بهره برداری این بیمارستان باشیم.

حسین توکلی کجانی تأکید کرد: هم اکنون ساخت این بیمارستان ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاشهای بسیاری نیز برای اتمام هر چه سریعتر این مهم در دست انجام است.

وی یکی از مهمترین دغدغه‌های مسوولان این شهرستان را تجهیز امکانات و تأمین پرسنل و کادر پزشکی آن عنوان کرد و افزود: برای تجهیز این بیمارستان نیاز به اعتبارات می‌باشد که امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی بتواند در این حوزه نیز اقدامات موثری را انجام دهد.

به هر ترتیب امیدواریم پروژه بیمارستان ۱۶۲ تختخوابی شهرستان ملارد با توجه بیشتر مسوولان، گرد و غبار خود را کنار بزند و به زودی شاهد افتتاح آن باشیم.

 

منبع: فارس

 

مطالب مرتبط:

بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از واحدهای صنعتی شهرستان ملارد

۸۰درصد منازل روستایی قرچک، ورامین و ملارد فرسوده است

خروج از نسخه موبایل