نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

چادر سرخ دشت شقایق‌های وحشی در ملارد

به گزارش خبرشهر،  یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان ملارد دشت شقایق است که در فصل بهار با رویش شقایق‌های سرخ همچون نگینی ارزشمند در شهرستان می‌درخشد و چشم هر بیننده ای را به خود جلب می‌کند.

برخی از دوستداران طبیعت و گردشگران با آمدن فصل بهار از دیدن دشت شقایق در شهرستان ملارد بازدید می‌کنند و از این نعمت بهره می برند که البته عدم معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهرستان از جمله دشت شقایق سبب شده است که این طبیعت زیبا و بکر از دید بسیاری از گردشگران دور بماند.

ظهور پدیده‌هایی طبیعی همچون دشت شقایق یکی از ارمغان‌های خدادادی است که نباید مغفول باقی بماند بلکه همگان باید از این طبیعت زیبا و بکر استفاده کنند.

حضور در دشت شقایق یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعت محسوب می‌شود که می تواند ساعت‌ها انسان را مجذوب خود کند لذا لازم است تا برنامه ریزی‌های لازم برای جذب بیشتر گردشگر در این زمینه انجام شود.



سرمایه گذاری در بخش گردشگری و رفع مشکلات و کمبود‌ها در این زمینه یکی از مهمترین اقداماتی است که مسؤولان باید اقدامات و برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند.

با توسعه گردشگری می توان علاوه بر ارتقای صنعت گردشگری و جذب گردشگر در توسعه اقتصادی نیز گام‌های اساسی را برداریم.

ملارد با توجه به قرار گرفتن در نزدیکی پایتخت و داشتن طبیعتی بکر در فصل بهار می‌تواند در جذب گردشگر موفق عمل کند و و وجود دشت شقایق گردشگران بسیاری را در خود جای دهد.

و اما دشت شقایق که در فصل بهار زمینی یک دست سرخ را جلوی چشم بیننده می آورد و بسیار خیره کننده است.

گیاه شقایق با گل‌های قرمز، گرز مرکزی در گل‌ها و برگ‌های پهن کنگره دار که ارتفاع آن‌ها حدود ۴۰ تا ۵۰ سانتی متر است، یکی از گیاهان بسیار زیبا محسوب می‌شود.

متأسفانه گل‌های این دشت به دلیل عمر کوتاه پایداری کمی دارند و زمان پایداری این دشت زیبا نیز کوتاه است.

علی وکیلی رئیس میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری ملارد با اشاره به اینکه با رویش شقایق در این دشت گویا چادری سرخ در زمین پهن می‌شود، اظهار داشت: این دشت از جاذبه بسیار بالایی برخوردار است و چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.



وی ادامه داد: دشت شقایق ملارد در دامنه‌های منطقه اخترآباد از بخش صفادشت است و در فصل بهار، دامنه کوه‌ها و تپه‌های زیبای اخترآباد ملارد به وسعت چندین هکتار پوشیده از گل‌های شقایق می‌شود.

این منطقه در ۴۰ کیلومتری غرب شهریار و ۲۵ کیلومتری جنوب غرب شهر صفادشت (بی بی سکینه) واقع است و می توان از آن به عنوان یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان ملارد نام برد. تجربه منظره بدیع دشت شقایق‌های وحشی ملارد در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت امکان‌پذیر است.

دشت شقایق‌های وحشی ملارد یکی از دشت‌های شقایق نادر در جهان است که در دامنه جنوبی کوه‌های جارو واقع شده و می‌تواند در فصل بهار به ویژه در اردیبهشت هر سال طبیعت‌گران بسیاری را به سوی خود جذب کند.

 

منبع: فارس

 

خروج از نسخه موبایل