نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ترویج عدالت اجتماعی مقصود حیاتی دستگاه قضایی/ مساجد سنگرهای اصلی انقلاب اسلامی هستند

به گزارش خبرشهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان قدس اظهار داشت: هفته فرهنگی شهرستان قدس به نام شهید هنرمند حمید قربانی نامگذاری شده که خود حرکت متمایزی است و در شهرستان قدس هدف گذاری و برنامه ریزی صورت گرفت و نمایشگاهی نیز در مصلی شهرستان برپا شد و انشالله سال‌های بعد حرکت‌های بهتر و جامع‌ تری را خواهیم دید.

وی با اشاره به آغاز ماه رجب افزود: ماه رجب آغاز فصل نیایش و بندگی است و امسال بهار معنویت با بهار طبیعت تقارن داشته که باید به فال نیک بگیریم و همه ما باید از این فرصت پیش‌آمده استفاده کنیم و همانند طبیعت ما نیز لباس گناه و غفلت را از خود دور کنیم و لباس بندگی و تقوا را بر تن کنیم.

امام جمعه شهرستان قدس با اشاره به میلاد امام باقر(ع) بیان داشت: خصوصیتی که امام باقر(ع) دارد و هیچ امام دیگری ندارد این است که هم از ناحیه پدر و هم از ناحیه مادر علوی و فاطمی است و لقب باقرالعلوم را دارد و حقیقت علم را استخراج می‌کند؛ جهاد علمی امام می‌تواند برای جوانان جامعه ما یک الگوی عملی باشد و همانطوری که در بیانیه گام دوم اولین مطالبه رهبری انقلاب برای چشم انداز ۴۰ سال بعدی کشور فعالیت علمی و پژوهشی است.

جوکار با اشاره به سالروز شهادت امام هادی (ع) گفت: امام هادی(ع) یکی از سخت ترین دوره امامت معصومین را تجربه کرد اما امام هادی(ع) با تمام این فشارها توانست قدرت شیعه را افزایش دهد و با کفر و ظلم در زمان خود مبارزه کند و زمینه را برای قبول هر چه بهتر امامت حضرت ولیعصر(عج) آماده کرد، نسبت به نسل جوان عنایت ویژه داشتند و در قالب زیارتنامه در زیارت جامعه کبیره معرفت افزایی کرد.

وی ادامه داد: زندگی ساده و بدون تشریفات امام هادی باید امروز برای مسوولین ما الگو باشد که در این وضعیت سخت اقتصادی مسوولین زندگی اشرافی را کنار گذاشته و همراه مردم باشند.

امام جمعه شهرستان قدس با اشاره به سالروز تشکیل کانون‌های فرهنگی مساجد خاطرنشان کرد: مساجد سنگر هستند و اسلام به واسطه مساجد توسعه پیدا کرد و انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شد و به پیروزی رسید و تاکنون نیز انقلاب با همین مساجد به ۴۰ سالگی خود رسیده است، لازم است که کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تقویت شوند و در مقابل جنگ فرهنگی و رسانه‌ای دشمن بایستند.

جوکار با اشاره به سالروز تشکیل بنیاد شهید بیان داشت: عزت نظام اسلامی مرهون شهدا و خانواده‌های ایشان است و امروز همگی باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم و آنچه امروز رمز پیروزی و پیشرفت ماست، فرهنگ ایثار و شهادت است و در فضای امروز جامعه باید ایثار اجتماعی گسترش یابد و به فکر دیگران باشیم و حقوق شهروندی و شهرنشینی را رعایت کنیم.

وی با اشاره به انتصاب رئیس جدید قوه قضاییه توسط رهبری انقلاب ادامه داد: در حکم رهبری انقلاب برای انتصاب هوشمندانه ریاست قوه قضاییه، در عین جامع بودن، به جایگاه دستگاه قضایی در جمهوری اسلامی بعد از گذشت ۴۰ سال و ترویج عدالت اجتماعی اشاره شد و آیت الله رئیسی نیز از متن قوه قضاییه از ابتدای انقلاب بوده و امین امام راحل و رهبری معظم انقلاب بوده است.

امام جمعه شهرستان قدس تصریح کرد: کلید واژه ۸ توصیه رهبری انقلاب بر محور حرکت زمان محور، مردمی بودن، انقلابی بودن و ضد فساد بودن، سلامت سنجی قضات، برقراری عدالت اجتماعی، برابری همگان در برابر قانون، اعتماد به جوانان، بالا بردن عزت نفس قضات و همکاری قوای ۳ گانه بود و آنچه ملت از رئیس جدید قوه قضاییه انتظار دارند عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری که همان خواست ملت ایران است و نتیجه آن مبارزه قاطع با فساد و مفسدین و رفع تبعیض و نابرابری در جامعه باشد.

 

منبع: فارس

 

مطالب مرتبط:

ننگ بر تفکری که خون شهدای ما را پایمال می‌کند/ راه عبور از مشکلات بوسه بر پنجه گرگ نیست

حجت اسلام و المسلین رضا جوکار؛۲۲بهمن روز کسب اقتدار و عظمت این انقلاب شکوهمند است

خروج از نسخه موبایل