نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

فعالیت ۵۹ گلخانه در شهریار/ بیش از 33 قطعه ساخت و ساز غیرمجاز تخریب شد

به گزارش خبرشهر، رسول سلگی اظهار داشت: با تدابیر و برنامه ریزی‌های انجام شده باید روند ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان را متوقف کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا و با افزایش گشت‌های نظارت و کنترل اقدامات اساسی در خصوص شناسایی متخلفان و ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان صورت گرفته است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان شهریار با بیان اینکه شهرستان شهریار به دلیل گستردگی باغات و اراضی کشاورزی همیشه مورد توجه این گونه افراد بوده است، افزود: متأسفانه این افراد بدون توجه به عواقب تخریب زمینهای کشاورزی، این کار را انجام می دهند و ضررهای بسیاری را به کشاورزی و اقتصاد وارد می‌آورند.

سلگی در ادامه با اشاره به تخریب بیش از ۳۳ قطعه ساخت و ساز غیرمجاز تصریح کرد: سودجویان این ساخت و سازها را در قالب سوله، ویلا و آلاچیق و …در زمین های کشاورزی ساخته بودند که با نظارت گشت های نظارتی این اداره این ساخت و سازهای غیرمجاز شناسایی و تخریب شد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حفظ اراضی کشاورزی از سوی کشاورزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: کشاورزان نباید فریب این افراد سودجو را خورده چرا که تمامی اقدامات آنان برای تغییرات کاربری زمین های کشاورزی غیرقانونی است.

مدیرجهاد کشاورزی شهریار با بیان اینکه این شهرستان، دارای۶ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زراعی و ۹ هزار هکتار باغات است خاطرنشان کرد: شهرستان شهریار از در دیرباز به عنوان  منطقه ای با آب و هوای بسیار خوب و به عنوان ریه تنفسی غرب استان تهران بوده است.

سلگی گفت: البته طی سال‌های گذشته به دلیل کمبود آب وکاهش بارش ها شاهد این موضوع هستیم که برخی از زمین‌های کشاورزی و باغات این شهرستان به سمت خشک شدن پیش رفته‌اند.

وی تأکید کرد: البته با تمهیدات اندیشیده شده و همچنین به کارگیری روش‌های نوین آبیاری اقدامات اساسی و مثبتی در مسیر بازگردان این باغات به چرخه تولید انجام شده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان شهریار بیان داشت: شهریار در‌ زمینه تولید محصولات هسته‌ای نظیر هلو و شلیل و  زردآلو و همچنین گوجه سبز توانسته رتبه برتری را به خود اختصاص دهد لذا رفع مشکلات کشاورزی و اهمیت دادن به کشاورزی این شهرستان باید در دستور کار ویژه قرار گیرد.

سلگی در ادامه سخنان خود همچنین از وجود ۵۹ واحد گلخانه‌ای در این شهرستان خبر داد و بیان داشت: وجود این تعداد گلخانه نیز توانسته بخش قابل توجهی از محصولات سبزی و سیفی و گلخانه ای را تأمین کند.

 

منبع: فارس

 

خروج از نسخه موبایل