نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

134 هزار متر از اراضی کشاورزی شهریار به چرخه تولید بازگشت

به گزارش خبرشهر، رسول سلگی شامگاه سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ۳۳ قطعه از عرصه های کشاورزی شهرستان شهریار که با احداث دیوار، بنا، ویلا، جدول کشی و خیابان کشی تفکیک و تغییر کاربری داده شده بود، در عملیاتی قلع و قمع شد.
به گفته وی، ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی به استناد تبصره یک و دو ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی کشاورزی و با دستور قضایی تخریب می شود.
سلگی ادامه داد: با توجه به این که تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی بر اساس ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها جرم محسوب می شود به همین منظور با هر گونه تغییر کاربری از قبیل تخلیه مصالح ، دیوار کشی ، احداث بنا و سوله در اراضی کشاورزی مشمول تخریب و جزای نقدی شده و متخلف به مراجع قضایی معرفی می شود.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان شهریار، با بیان اینکه با هرگونه دخل و تصرف به اراضی کشاورزی این شهرستان طبق قانون برخورد قاطع صورت می گیرد گفت: برخی از کشاورزان به قانون دخل و تصرف به اراضی کشاورزی آگاهی ندارند و بدون نظر کارشناس امور اراضی نسبت به ساخت و ساز در حریم کشاورزی اقدام می کنند.
سلگی به کشاورزان شهرستان شهریار توصیه کرد هر گونه تغییر در حریم اراضی کشاورزی را به امور اراضی اداره جهاد کشاورزی این شهرستان اطلاع دهند.
شهرستان شهریار در غرب استان تهران واقع شده است که این شهرستان در تولید برخی محصولات باغی از جمله هلو، آلبالو و زردآلو سرآمد استان است.

 

منبع: ایرنا

 

مطالب مرتبط:

عدم بازدارندگی قوانین در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی/ به دنبال ایجاد گلخانه‌های مدرن هستیم

۳۴۰ هزار متر از اراضی کشاورزی ملارد به چرخه تولید بازگشت

خروج از نسخه موبایل