نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

مربیان پرورشی به تنهایی متولی امر تربیت دانش‌آموزان در مدارس نیستند

به گزارش خبرشهر، محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران با تبریک ایام هفته امور تربیتی و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر که معماران این عرصه بودند، گفت: بسیار خرسندم که در کسوت یک معلم قرانی سالها با معاونت پرورشی و فرهنگی همکاری داشته ام .
وی با تقدیر از زحمات ارزنده معلمین پرورشی و امورتربیتی اظهار داشت: نتایج تلاش های  مربیان و معاونین پرورشی در تربیت نسل‌ها در جامعه به‌خوبی مشخص است.
مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به ضرورت وجود نهادی برای تبیین اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی گفت: با تلاش اندیشمندانه  شیهدان رجایی و باهنر این نهاد مقدس تاسیس گردید تا در خدمت تربیت نسل های جامعه باشد.
صیدلو،با تاکید بر نقش مربیان پرورشی در مقابله با تهاجم فرهنگی ،  تصریح کرد: باید با ایجاد فضای گفتگو در سطحوح مدیریت ،در مسیر کیفیت بخشی به فعالیت ها گام برداریم .
این مقام مسئول مربیان پرورشی را به تنهایی متولی امر تربیت دانش‌آموزان در مدارس ندانست و تاکید کرد: باید با دیگر مسئولین و معلمین در مدرسه بتوانیم  در زمینه پرورش دانش‌آموزان موثر واقع شویم .
مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران استفاده از ظرفیت های زیبای ملی و مذهبی در تربیت دانش آموزان را ضروری دانست و افزود: ما باید دانش آموزانمان را در تمامی ساحت های آموزشی و پرورشی رشد داده و توانمند سازیم .
وی با اشاره به دسترسی دانش آموزان امروز با فن‌آور‌های نوین و انواع فضاهای اجتماعی و مجازی ، یادآور شد : در شرایط امروز نمی توان به هیچ وجه دانش آموزان را محدود کرد بلکه این ما هستیم که باید با بروز رسانی اطلاعات خود قدرت تحلیل ، پاسخگویی و مواجهه با مسائل را در خود تقویت نماییم .
صیدلو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانیه ،گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بیان شد  تصریح کرد: نگاه به آموزش و پرورش و بومی سازی آن از جمله راهکارهای است که به آن اشاره جدی شده است تا با بررسی موفقیت های دیگر کشورها سریعتر به اهداف مان نزدیک شویم .
مدیرکل اموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، در پایان بی عدالتی را سبب افزایش بی اعتمادی در مردم دانست و خاطرنشان کرد: در مبارزه با فساد و بی عدالتی در جامعه از هیچ تلاشی نباید فروگزاری کرد و و باید در بالاترین سطح با آن برخورد نمود.

منبع: صدا و سیما

 

مطالب مرتبط:

برگزاری مراسم گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی در شهریار

 

خروج از نسخه موبایل