نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

نقش بانوان در جامعه ایجاد آرامش و اعتدال است

به گزارش خبرشهر، محمد محمودی شاه نشین نماینده حوزه مشق در مجلس شورای اسلامی در جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار داشت: بر کسی وجود دغدغه مادران برای فرزندان و زنان برای همسرانشان و یا خواهران و دختران برای برادر و پدر خود پوشیده نیست و اما چه غم انگیز است هنگامی که دختر خردسالی هنوز چهره زیبای پدرش را ندیده است پدری که در راه اعتلای کشور به پا ایستاد تا دشمنان را خوار و ذلیل کند.
وی ادامه داد: تا قبل از به وجود آمدن مکتب انسان ساز اسلام نگاه دنیا به زن خیلی متفاوت تر از آنچه که اسلام به آن نگاه کرد بود. اما به لطف تعالیم انسان ساز اسلام و تعالیم تربیتی که از سوی خداوند توسط رسول مهربانی ها بر امت اسلام جاری کرد، جایگاه زن منزلت پیدا کرد.
محمودی افزود: روز مادر مزین به نام بانویی که اسوه و افتخار عالمیان است. آن حضرت چنان مقامی در نزد پدر دارند که او را مادر پدر لقب می‌دهند و بر دستان او بوسه میزنند ویک سوره در قرآن کریم در شأن آن حضرت نازل می شود ‌‌.
وی گفت: به برکت جمهوری اسلامی ایران، بانوان در جامعه ما جایگاه و منزلت خاصی در قوانین جاری در موقعیت های اجتماعی در زمینه های تحقیقاتی و پژوهشی دارند.
نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امروز هیچ کس نمی تواند نقش و تاثیر شگرف رفتار زنان را در خانواده، تربیت فرزندان و حضور در اجتماع انکار کند. اگر امروز در جامعه و خانواده آرامش و اعتدال وجود دارد به خاطر وجود بانوان است. این‌ها نقش اساسی در کاهش آسیب های اجتماعی و در مسیر درست قرار گرفتن زندگی جوانان دارند و در فراز و نشیب ها نقش خود را به درستی ایفا کردند.
محمودی تاکید کرد: جامعه ما این روزها به دلیل دشمنی معاندان شرایط سختی را پشت سر می‌گذارد تحریم‌ها همیشه وجود داشته است. اما الان به اوج خود رسیده و علی رغم این ها سوءاستفاده و ناکارآمدی و بی تدبیری که بعضی از افراد داخل کشور انجام می دهند موجب شده است که شرایط کشور حساس تر شود به طوری که به منافع کشور هجوم آورده اند تا کشوری که با مردم سالاری دینی و با شعار جمهوری اسلامی شکل گرفته است را به شکست بکشانند. راه برون رفت از این شرایط جز با همدلی، اتحاد، آرامش و همزبانی میسر نخواهد بود. آرامش توسط بانوان جاری و ساری می شود. ‌
وی تصریح کرد: در حوزه انتخابی حوزه مشق، بخش‌هایی از مسئولیت‌ها در سطوح اصلی به عهده بانوان هست که شاید در حوزه های دیگر به این نسبت مشاهده نمی شود.

 

منبع: فرمانداری قدس

 

مطالب مرتبط:

مراسم تجلیل از خادمین شهدا با حضور مسئولین در مجتمع باقرالعلوم شهر قدس برگزار شد

چهارمین نشست منطقه ای سیاسی امنیتی اجتماعی شهرستانهای ملارد شهریار و قدس

خروج از نسخه موبایل