نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تشکیل جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی شهرستان ملارد

به گزارش خبرشهر، در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی شهرستان ملارد، کمیته های ده گانه زیر مجموعه این ستاد مشخص و مقدمات لازم و هماهنگی های اولیه برای میزبانی و استقبال از مسافران نوروزی در تعطیلات نوروزی پیشرو بعمل آمد.
بر اساس این گزارش کمیته های زیر مجموعه ستاد سفرهای نوروزی شهرستان ملارد عبارتند از ۱- خدمات و حمل و نقل۲- خدمات امداد و نجات۳- خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیک شهری ۴- هماهنگی امور شهرداریها و دهیاریها ۵- برنامه ریزی و آمار ۶- خدمات، اسکان و رفاه ۷- نظارت و تنظیم بازار۸- ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات ۹- خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست۱۰- اطلاع رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی . اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان نیز به عنوان دبیر این ستاد می باشد.
در ادامه این جلسه ، نقاط ضعف و قوت و آسیب شناسی اقدامات و برنامه های سال های گذشته مطرح و پیشنهادات و نظرات هر کدام از روسای کمیته ها در این باره شنیده و مورد بحث و بررسی قرار گرفت . اطلاع رسانی مناسب محل های درنظر گرفته شده جهت اسکان های موقت مسافرین ، کنترل بهداشت و نظافت در محل های توقف مسافرین همانند پمپ بنزین ها ، ایستگاههای امدادی ، مساجد ، نمازخانه ها و غیره ، تهیه و توزیع بروشورهای راهنما بین مسافرین نوروزی ، تشدید بازرسی ها و نظارت بر نحوه عرضه و رعایت بهداشت در رستوران ها ، تامین روشنائی ، لکه گیری ، رنگ آمیزی و زیباسازی معابر ورودی و خروجی های شهرستان و تامین امنیت پارکها و محل های اسکان توسط نیروی انتظامی راز مواردی بود که بر انجام و پیگیری آنها تاکید شد. در این جلسه همچنین معرفی ظرفیتها و پتانسیل های گردشگری ، اقامتی و رفاهی شهرستان ملارد در قالب بنر و پوستر و همچنین تهیه نقشه گردشگری شهرستان و توزیع بین مسافران عبوری از این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.
توکلی کجانی فرماندار و رئیس ستاد خدمات سفرشهرستان ملارد، هدف از تشکیل این جلسه را ارائه خدمات مطلوب به مسافرین و تامین رفاه ، آسایش و آرامش آنان عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم چهره خوشایند و خاطره ماندگاری از شهرستان ملارد را برای مسافرین نوروزی ترسیم نمائیم . وی افزود باید نسبت به کاستی ها و کمبودهایی که در سنوات گذشته وجود داشت حساسیت نشان داده و آنها را در فرصت باقیمانده مرتفع نمائیم . نماینده عالی دولت در شهرستان ملارد با بیان اینکه این شهرستان در مسیر مسافران چندین استان کشور قرار دارد گفت بالا بردن ضریب ایمنی در جاده ها ، بهداشت و سلامت در مراکز پذیرائی و اقامتی ، تسریع و تسهیل در امداد و نجات در محورهای اصلی و فرعی و همچنین تامین نیازهای درمانی میهانان نوروزی باید در اولویت کاری دستگاههای متولی قرار گیرد. وی ایجاد آمادگی در مدارس ، مساجد ، سالن های ورزشی و حتی ادارات برای پذیرایی از مسافران نوروزی را نیز خاطر نشان کرد . ارسال لیست کشیک نوروزی ادارات تا قبل از ۲۰ اسفند ، نظافت عمومی و ایجاد حال و هوای استقبال نوروزی در شهرها و روستاها ، افزایش علائم راهنمائی رانندگی و هشدار دهنده ، نظارت محسوس و نامحسوس بر واحدهای صنفی و عرضه کننده مواد غذایی از دیگر مواردی بود که رئیس ستاد سفرهای نوروزی شهرستان ملارد آنها را خاطرنشان کرده و یادآوری نمود.


 



 

منبع: فرمانداری ملارد

 

مطالب مرتبط:

کیفرخواست پرونده متهمین ارتشاء و واسطه رشا اعضای شورای شهر و شهرداری ملارد به زودی صادر می‌شود

چهارمین نشست منطقه ای سیاسی امنیتی اجتماعی شهرستانهای ملارد شهریار و قدس

خروج از نسخه موبایل