نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

صنوف مزاحم شهر قدس پس از ۱۲ سال سامان دهی می شوند

به گزارش خبرشهر، محسن عسگری در خصوص اینکه متاسفانه در حوزه دعوی دادخواست ها علیه شهرداری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قدس به میادین وخیابانهایی که ۲۰سال از قدمت آنها می گذرد سند صادر می کند اظهار داشت: فردی با مراجعه به مراکز قضایی اعاده دادرسی وعلیه شهرداری شکایت نموده و مطالبه غرامت می کند.
عسگری افزود: شهرداری از چالش های پیرامون این موضوع خسته شده و حتی شورای تامین نیز دراین خصوص مصوبه ای صادر کرده که اوقاف هیچ دعوی را این زمینه مطرح نکند که متاسفانه اداره اوقاف بی توجهی نموده و شورای تامین از این موضوع مطلع نیست و به آنها اعلام خواهیم کرد.
وی ادامه داد: راه حل دیگری که اگر اوقاف بخواهد به خیابان و میدان گاه های سطح شهر طرح و دعوی تنظیم نماید شهرداری با جمع آوری و رفع تصرف، خیابانها و میادین را به اداره اوقاف تحویل خواهد داد تا خودشان با مردم تعیین تکلیف نمایند چرا که این امر خدمات رسانی به مردم را سخت می کند.
رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهرقدس گفت: شهرداری ها بنگاه های اقتصادی نیستند که درآمدی داشته باشند بلکه درآمد آنها بااخذ عوارض از مردم تامین می شود واین درآمد نیز باید برای خدمات رسانی به مردم و تامین هزینه های جاری صورت پذیرد و این نکته که ما هر روز بخواهیم در آمد شهرداری را به اسناد صادره اوقاف بدهیم برای ما غیر قابل قبول است.
عسگری در ادامه از ساماندهی صنوف مزاحم در شهر قدس خبر داد و بیان داشت: فعالیت صنوفی از قبیل صنف مکانیکی، آهنگران، ضایعات فلزی و… برای شهر و شهروندان چالش های مختلفی را به وجود آورده بود که خوشبختانه بعد از ۱۲ سال پی گیری مردم و مسئولان، صنوف مزاحم شهر قدس در آینده نزدیک ساماندهی می شود.
وی افزود: در طرح ساماندهی صنوف مزاحم، ابتدا ۴۰۰صنف مکانیکی به خارج از شهر منتقل می شوند و در مرحله بعدی انتقال صنف آهنگران را داریم که امیدواریم با جمع آوری از این صنوف بخشی از خواسته های شهروندان محقق شود.

 

منبع: مهر

 

مطالب مرتبط:

جلسه مجمع عمومی روابط عمومی های شهرستان قدس برگزار شد

رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس؛ سرمایه گذران بخش خصوصی نقش بسزایی در توسعه شهر دارند

خروج از نسخه موبایل