نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

شهرداری شهراندیشه با چهار طرح برتر به استقبال نمایشگاه تخصصی شهر ایده آل رفت

به گزارش خبرشهر، همایش شهر ایده آل شامل دو بخش همایش ها و نمایشگاه است و تجربیات ایده آل شهرهای موفق در زمینه های مختلف مدیریت شهری به نمایش در می آید.

بهروز کاویانی ، شهردار اندیشه گفت: با توجه به نظارت دقیق و علمی مسئولان کشوری به این همایش و مهیا بودن زیرساخت های اجرای تخصصی آن توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور می توان ادعا کرد برای تحقق دستیابی به شهر آرمانی، همایش شهر ایده آل یکی از موثرترین مسیرهای طراحی شده برای این منظور می باشد. وی ضمن اشاره به اینکه این دوره از نمایشگاه مصادف با چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است اظهارداشت: حساسیت متولیان نمایشگاه در پذیرش طرح های موفق شهرداری ها بیش از پیش بود لذا پس از نظارت  وزارت کشور و ارزیابی سازمان های مربوطه از کل استان تهران تنها یازده طرح مورد پذیرش قرار گرفت و باعث افتخار است شهر اندیشه از مجموعه شهرهای شهرستان شهریار به تنهایی چهار طرح قابل ارائه در این همایش را داراست.

بهروز کاویانی ادامه داد: شهرداری اندیشه با چهار پروژه “blp ” تحت نظر شبکه جهانی بهداشت (WHO)، طرح مدیریت بحران نرت (NERT) با حمایت علمی فرمانداری شهرستان شهریار و تحت نظر سازمان ملل متحد (UN)، اندیشه در مسیر دستیابی بعنوان شهر دوستدار کودک، تحت نظر صندوق جهانی کودکان (یونیسف) و چهارمین پروژه تحت عنوان اندیشه سیصد و یازدهیمن شهر ایمن جهان تحت نظر شبکه بهداشت جهانی در این همایش شرکت کرده است.

وی با اشاره به اینکه ممکن است در طول سال نمایشگاه های متعددی از دستاورد های شهرداری ها در کشور برگزار شود گفت: در چنین نمایشگاه هایی معمولا عملکرد و دستاوردهای  شهرداری ها در خصوص پروژه های سرمایه گذاری، فضای سبز، خدمات موتوری، میادین میوه و تره بار، آتش نشانی و نظیر آنها، که ممکن است کمی خاص باشد مطرح می شود اما همایش شهرایده ال محل ارائه پروژه های منحصر به فردی است که خارج از وظایف روزمره شهرداری است و چهار برنامه ای که در بالا به آن اشاره شد در راستای همین ماموریت است که توانسته است شهر اندیشه را بعنوان شهر ایمن در سراسر دنیا معرفی کند.

اندیشه اولین شهر شرکت کننده کشور در برنامه دوسالانه (blp )سازمان ملل متحد (UN)  می باشد و بنا بر اظهارات بهروز کاویانی ، شهردار اندیشه تمام اقدامات فوق زمینه ای جهت رسیدن شهر اندیشه به شهر نمونه گردشگری است.

 

 

 

منبع: شهرداری اندیشه

 

مطالب مرتبط:

شهر جدید اندیشه مورد استقبال سرمایه گذاران در همایش سرمایه گذاری و مشارکت

امام جمعه اندیشه: قرارگاه فرهنگی، قرارگاه ایمان، تقوا و بصیرت است

خروج از نسخه موبایل