نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

عدم بازدارندگی قوانین در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی/ به دنبال ایجاد گلخانه‌های مدرن هستیم

به گزارش خبرشهر، بهروز سلگی رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان قدس ظهر یکشنبه اظهار داشت: در شهرستان قدس ۱۰۵۰ هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که ۲۵ هکتار از آن به صورت باغ که سالانه ۴۶ هزار تن محصولات زراعی و حدود ۴۵۰۰ تن محصولات باغی تولید می‌شود.
وی افزود: برنامه های اداره جهاد کشاورزی حول ۳ محور برنامه‌ریزی می‌شود که اول حفظ عرصه کشاورزی از طریق مبارزه با تغییر کاربری اراضی کشاورزی بوده و شهرستان قدس نیز به دلیل محدودیت اراضی باید از وجب به وجب این اراضی کشاورزی حراست کنیم و این امر از طریق گشت‌های منظم و برخورد با متخلفین از طریق دستگاه قضایی انجام‌ می‌دهیم.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان قدس بیان داشت: اولویت بعدی با توجه به کمبود منابع آبی، مدیریت این منابع است و از طریق اجرای آبیاری تحت فشار، بارانی و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای که تا امروز حدود ۹ فقره مجوز مربوطه صادر شده و برنامه‌هایی نیز در خصوص ایجاد گلخانه‌های مدرن و با تکنولوژی روز دنیا در شهرستان قدس در دست داریم.
سلگی با اشاره به مشکلات موجود در خصوص تغییر اراضی زراعی گفت: متاسفانه یکی از مشکلات موجود عدم سازگاری قوانین وضع شده توسط سازمان امور اراضی با شرایط شهرستان قدس در خصوص تغییر اراضی زراعی بوده و طی مکاتبات انجام شده در پی آن هستیم تا به صورت قانونی حفظ باغات و اراضی را داشته باشیم و با افراد سوءاستفاده‌گر و از بین برنده اراضی کشاورزی مبارزه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اخیرا اداره جهاد کشاورزی شهرستان قدس حدود ۶۲ فقره شکایت قضایی از متخلفین در مراجع قضایی انجام داده و ۲ مورد نیز تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده اراضی کشاورزی انجام گرفت.

 

منبع: فارس

 

مطالب مرتبط:

با پیگیری های شورای اسلامی و شهرداری قدس محدوده قانونی شهرک صنعتی ابلاغ شد

اجرای عملیات فاز دوم و سوم انتقال و هدایت آبهای سطحی در شهر قدس

خروج از نسخه موبایل