نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

افتتاح دو مرکز نگهداری از بیماران اعصاب و روان و نگهداری معلولان ذهنی در شهرستان ملارد

به گزارش خبرشهر،  مرکز توانبخشی و درمان بیماران روانی مزمن یگانه و مرکز توانبخشی معلولین ذهنی هومان با حضور بیات نژاد مدیرکل اداره بهزیستی استان تهران ،منصوری معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران و جمعی از مسئولان شهرستانی درشهرستان ملارد افتتاح شد.
بر اساس این گزارش مرکز توانبخشی ودرمان بیماران روانی مزمن یگانه به صورت شبانه روزی باظرفیت ۵۰ نفرو با تعداد ۱۰ نفرمددجوی بستری و همچنین با تعداد ۱۱ نفرپرسنل در زمینی به مساحت ۲۴۰۰مترمربع فعالیت خود را شروع کرد.
در مرکز توانبخشی معلولین ذهنی هومان هم با مساحت ۲۴۰۰ مترمربع و ۶۰۰ مترمربع زیربنا احداث شده ، تعداد ۷ نفر پرسنل و ۱۷ نفر مددجو و با ۱۲۰ نفرظرفیت دارد .در این مرکز خدماتی همچون گفتاردرمان گر و کاردرمانی جهت نگهدای پسران بالای ۱۴سال خدمات ارائه می شود.
مرتضی قربانی رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد ضمن اعلام این خبر دربیان و تشریح اهداف راه اندازی مراکز معلولان ذهنی گفت :این اقدام درراستای ایجاد فرصت جهت ظرفیت سازی برای حضور جدی معلولان ذهنی برای مشارکت اجتماعی،تحصیلی واشتغال است.وی هدف ازراه اندازی این مرکزرا مشارکت درانجام تکالیف شخصی به منظورتقویت حس مسئولیت پذیری متناسب با سن و توانمندی و امکان زندگی مستقل بیان کرد.

 

منبع: فرمانداری ملارد

 

مطالب مرتبط:

اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در شهرستان ملارد

کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ملارد تشکیل جلسه داد.

خروج از نسخه موبایل