نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

حجت اسلام و المسلین رضا جوکار؛۲۲بهمن روز کسب اقتدار و عظمت این انقلاب شکوهمند است

به گزارش خبرشهر، حجت السلام المسلمین رضا جوکار امام جمعه شهرقدس در خطبه های پیش از نماز جمعه ۱۹بهمن ماه در رابطه شناخت حضرت فاطمه(س) بیان کرد: حضرت صدیقه کبرا همچون دختری مهربان برای پدر و همچون همسری فداکار بودند و هچمنین وی در جایگاه مادری دلسوز و فداکار برای فرزندان و اسلام امت اسلامی بودند.
وی با اشاره به فرزند آوری و فرزند پروری بیان کرد: حضرت فاطمه(س) ۹ سال زندگی در خانه امیر المومنین از ۵ فرزند برخوردار بودند یکی از فرزندان آن حضرت قبل از شهادت حضرت فاطمه (س) شهید شدند.

وی با اشاره به فرزندکشی از روی فقر گناه بزرگی است اظهار داشت: در آیه‌ی ۱۵۱ سوره‌ی انعام و آیه‌ی ۳۱ سوره‌ی مبارکه اسرا به جلوگیری از تولد کودک از روی فقر و تنگدستی ارتباط دارد لذا این کار از گناهان بزرگ کبیره می باشد.

حجت السلام و المسلمین جوکار حضرت فاطمه(س) را اسوه کامل زندگی خطاب کرد و گفت: همه‌ی مردم می بایست از زندگی آن حضرت درس بیاموزند و زندگی وی را الگوی خویش قرار دهند، چرا که حضرت فاطمه یک زن کامل و جامع می باشد و نیز علاوه بر مدیریت خانه، خانواده، عبودت و بندگی، فعال سیاسی و اجتماعی نیز بوده اند.
جوکار اذان داشت: امروز ۱۹بهمن یکی از روز شمار های انقلاب اسلامی می باشد که مصادف با پیوستن همافران نیروی ارتش جمهوری اسلامی است که به امام امت و عظیم شان، ملت آزاد خواه و آرمان های امام پیمان بستند و تا کنون ۴۰سال به طول انجامید و بر این عهد پایبند بودند و همچنان خواهند ماند لیکن ۱۹بهمن ماه روز نیروی هوایی بوده است.
خطیب پیش از نماز جمعه به عملیات بزرگ ولفجر ۸پرداخت و تصریح کرد:۲۰بهمن ماه سالروز آغاز عملیات والفجر ۸ در فاو عراق می باشد که در سال۱۳۶۴هفتاد و پنج روز به طول انجامید و رمز این عملیات یا زهرا(س) بود که تحت حمله شدیدترین بمباران شیمیایی دشمن قرار گرفت چرا که این عملیات ۸۵۰۰جانباز شیمیایی داشته و رزمندگان غیور ایرانی در این عملیات۸۰۰کلیومتر از خاک عراق را فتح کرده اند و امروز در اقتصاد مقاوتی و دپیلماسی های بین الملی نیازمند چنین عملیات هایی هستیم.
امام جمعه قدس به عدم اعتماد به اروپا و آمریکار تاکید کرد و ادامه داد: آن چه که در این سال ها ثابت شده آمریکا و اروپا دو لبه یک قیچی هستند، که ایران را می خواهند نابود کنند از زمانی که آمریکا از برجام خارج شد مقام معظم رهبری فرمودند همانطور که به آمریکاو اروپا خوش بین نیستم و به وعده های آنها اعتماد نمی کنیم قرار بر پیشنهاد بستن حمایتی مالی با ایران اعلام کنند که ۹ ماه طول کشیده است، این بیانیه ۱۲ شرط دارد که هر ۱۲شرط خواست آمریکا است که ما را مداخله گر در کشورها خواندند ک بعد از آن با باج خواهی FATF و محدود کردن توان موشکی ما را در منطقه نشانگر عقده سیاسی مثل برجام است که محقق نخواهد شد و وقت تلف کردن است.
وی بیان کرد: باوجود تحریم هایی که اعمال کرده بودن سپاه پاسداران به نیابت از ملت با رونمایی از موشک هوشمندی که در زیرزمین ساخته شده بود جواب دندان شکنی با دشمنان دادند که برای آنها حیرت آور بود و یکی از کارخانه های تولید موشک رو نمایی شده است که اقتدار خود را به رخ آنها میکشانیم.
امام جمعه قدس گفت: در زمان پیش از انقلاب، کشورهای اروپایی و امریکایی به راحتی اجازه ملاقات و مذاکره نمی دادند. اما امروز مسئولین جمهوری اسلامی مسئولین آمریکایی را به چالش می‌کشاند و آن ها در جواب برای نجات دست به دامن خبرنگار فراری شده و با آن ملاقات می کنند و وزیر امور خارجه آمریکا گفت که مردم ایران بر مردم ونزوئلا و کره جنوبی تاثیر گذار هستند.
جوکار امام جمعه قدس ادامه داد:یکی از ایام الله ها، روز ۲۱ بهمن، روز شکسته شدن حکومت نظامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، که ۴۰سال پیش توسط مردم موفق شدیم استکبار ستیزی را به گوش جهان برسانیم و در روز شمار انقلاب، روز ۲۲ بهمن، روز کسب اقتدار و عظمت و انقلاب شکوهمند توسط موسی زمان از دست فرعونیان زمان است.
وی در رابطه با ۲۲بهمن روز انقلاب شکوهمند اسلامی خاطر نشان کرد: در مقابل دشمن کوتاه نمی آیم و در مقابل همه دشمنی ها ایستاده ایم و انقلاب اسلامی با رهبری امام که مردم را به سوی نور هدایت کرد ودر راه انقلاب اسلامی صبور هستیم،۲۲بهمن هم اقتدار و صلابت و تجدید پیمان با آرمان‌های امام نشان خواهیم داد قدردان این انقلاب هستیم و راه آن ادامه خواهیم داد.
حجت اسلام جوکار تصریح کرد: برپایی ۴۰ میز خدمت به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی یک دموکراسی دینی می باشد لذا برپایی آن در جهت رفع مشکلات مردم و افزایش ارتباط مردم و مسئولین می باشد و این حق مردم است که دسترسی لازم را به مسئولین داشته باشد.
جوکار ادامه داد: امسال انقلاب اسلامی ما با ایام فاطمیه همراه شده چراکه این انقلاب با برکت خداوند متعال با نام بانوی اسلام فاطمه(س) و این انقلاب به تمامی ملت های اسلامی جهان اختصاص دارد و همراه با ایران سالروز پیروزی این انقلاب را جشن میگیرد.
امام جمعه قدس با اشاره به صدور حکم تاریخی مبنا بر حکم ارتداد سلمان رشدی در۲۵ بهمن ۶۷ توسط امام گفت: صدور این حکم با حمایت علما و مسولین همراه بوده و امروزه می بایست مردم گوش به فرمان رهبر باشند و نیز آگاه باشند و انجام اعمال ضد دینی خودداری نمایند.
حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار در پایان گفت: برگزاری جشنواره فیلم فجر انقلاب اسلامی محلی برای نمایش دادن مدل های غربی و فرهنگ غربی با بودجه بیت المال به کام دشمنان بوده و اگر قرار باشد این جشنواره ترویج فرهنگ غرب باشد، مسئولبن صدا و سیما باید تدابیری انگیزند وگرنه باید در آن را تخته کنند.

 

مطالب مرتبط:

علی اصغر ناصر بخت؛ انقلاب ما تولد دوباره اسلام است

انقلاب اسلامی تفکرات شوم دشمن را صفحه روزگار محو می‌کند

خروج از نسخه موبایل