نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

دیدار و گفتگو با استادبزرگ خوشنویسی غلامحسین امیر خانی در شهرستان شهریار

به گزارش خبرشهر،  همزمان با ایام الله دهه فجر غلامحسین امیرخانی استاد بزرگ خوشنویسی معاصر  به همراه اساتید رینه ای و رفیعی ضمن حضور در اداره با رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی به گفتگو پرداختند.

بنا بر همین گزارش ، علی پناه رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهریار ضمن خوش آمدگویی  و تشکر از حضور ارزشمند اساتید خوشنویسی ایران به شهرستان شهریار به  ارائه  گزارشی از فعالیتهای انجام شده توسط انجمن خوشنویسان شهرستان شهریار  و روند رو به رشد آن  پرداخته و بر آموزش هنرخوشنویسی از پایه جهت نوجوانان وجوانان تاکید نمود .

در ادامه استاد امیرخانی باتشکر از دعوت رئیس اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهریار بیان داشت : گسترش هنر خوشنویسی موجب  اعتلای فرهنگی می باشد . وی از اعلام آمادگی جهت برگزاری جشنواره خوشنویسی در شهرستان شهریار خبرداد .

شایان ذکر می باشد استاد امیرخانی تاکنون کتاب‌های زیادی را با خط منحصر‌به‌ فرد خود زیبنده بوده است که از آن جمله می‌توان به گلستان سعدی، دیوان حافظ، رباعیات خیام، دیوان خواجوی کرمانی، فرازهایی از شاهنامه و سرو سایه‌ فکن درباره شاهنامه فردوسی) اشاره داشت .
وی مقالاتی نیز در زمینه‌های مختلف خوشنویسی تدوین کرده است که از آن میان می‌توان از یادنامه کلهر نام برد. استاد تمام‌عیار هنر خوشنویسی ایران، در سال ۱۳۷۸ نشان درجه‌یک فرهنگ و هنر را دریافت و در سال ۱۳۸۱ به عنوان چهره برگزیده همایش «چهره‌های ماندگار» برگزیده شد.

همچنین در سال ۱۳۸۸ برای دومین بار، نشان درجه‌یک فرهنگ و هنر از طرف رئیس‌جمهور وقت به وی اعطا شد.

در بخش پایانی این گفتگو اساتید مهمان در فرمانداری با طاهری فرماندار شهرستان شهریار دیدار وگفتگو نمودند.

 

منبع: اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهریار

 

مطالب مرتبط:

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله شکوهمند انقلاب اسلامی درشهریار

برگزاری هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهریار درسال ۹۷

خروج از نسخه موبایل