نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

178 هزار تن محصولات باغی در شهریار تولید می شود

به گزارش خبرشهر، رسول سلگی اعلام کرد: شهرستان شهریار با ۱۸ هزار و ۸۳۰ هکتار عرصه کشاورزی معادل ۱۰ و ۳ دهم درصد سطح کل اراضی استان را دراختیار دارد و به عنوان نگین سبز غرب استان تهران شناخته می شود.
وی با بیان اینکه ۵ هزار و ۳۷۰ بهره بردار در شهریار مشغول تولید هستند، گفت: ۱۰ درصد جامعه کشاورزی استان تهران در شهرستان شهریار به فعالیت می پردازند که از این نظر به نسبت از متوسط استانی بالاتر هستیم.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهریار، سطح زیرکشت محصولات زراعی شهریار را ۵ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: تولید محصولات زراعی شهریار به ۱۶۷ هزارتن می رسد.
سلگی، آلو، هلو، شلیل، گیلاس، سیب، زردآلو و گوجه سبز را از جمله محصولات باغی این شهرستان ذکر کرد و با بیان اینکه گوجه سبز شهریار زبانزد کشور است اظهار داشت: علاوه بر این شهریار در تولید آلو، هلو و شلیل رتبه نخست و در تولید قارچ رتبه دوم استان تهران را در اختیار دارد.
وی با اشاره به تولید ۹۲ هزارتن شیر در شهریار خاطرنشان کرد: شهرستان شهریار با تنوع تولید انواع محصولات کشاورزی طیور و آبزیان و محصولات گلخانه ای، سالانه ۴۶۳ هزارتن محصولات کشاورزی تولید می کند.
سلگی یادآور شد: در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مراسمی از کشاورزان و تولید کنندگان برتر شهرستان شهریار تجلیل شد.
شهرستان شهریار در غرب استان تهران واقع شده است و با توجه به اینکه در این شهرستان انواع محصولات باغی کشت می شود به نگین سبزغرب تهران نیز مشهور است.

 

منبع: ایرنا

خروج از نسخه موبایل