نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

وضعیت هوا در سراسر کشور| بارش برف و باران امروز در استان‌های شمال غرب و غرب آغاز می‌شود

به گزارش خبرشهر،  امروز شنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب به تدریج شاهد افزایش ابر، بارش برف و باران و وزش باد در شمال غرب، غرب خواهیم بود و از بعد از ظهر این روز با شمالی شدن جریانات در غرب سواحل دریای خزر، بارش باران و برف به همراه کاهش دما در سواحل دریای خزر آغاز می‌شود و به تدریج فردا گستره فعالیت این سامانه مناطق مرکز، شمال شرق و شرق را در برخواهد گرفت.
باورود سامانه بارشی از جنوب در روزهای شنبه تا سه‌شنبه برای مناطقی از جنوب و جنوب شرق کشور، رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید، کاهش دما در مناطق مستعد تگرگ و در مناطق کوهستانی جنوب شرق بارش برف پیش‌بینی می‌شود. این ناپایداری‌ها تا پایان وقت روز سه‌شنبه در کشور ماندگار است و به تدریج فعالیت آن از سمت شرق کشور به پایان می‌رسد.
این سامانه با کاهش دما بین ۵ تا ۸ درجه همراه است و امروز شنبه ۱۳ بهمن‌ماه بارش برف و باران و وزش باد در شمال آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، رگبار و رعد و برق و وزش باد در جنوب شرق سیستان و بلوچستان را شاهد هستیم.
روز یکشنبه بارش برف و باران و وزش باد در نیمه شرقی اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، لرستان، مرکزی، قم، نیمه شمالی اصفهان، ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان شاهد خواهیم بود و رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید در جنوب بوشهر، جنوب و جنوب شرق فارس، هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، یزد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، سواحل و جزایر شرق و مرکز خلیج فارس، تنگه هرمز و جزایر آن، دریای عمان و سواحل آن پدیده غالب است.
دوشنبه ۱۵ بهمن‌ماه  در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، یزد، خراسان جنوبی. رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید در نیمه شرقی هرمزگان، سیستان و بلوچستان، تنگه هرمز و جزایر آن، دریای عمان و سواحل آن شاهد بارش برف و باران و وزش باد هستیم.
به سبب بارش برف و کولاک در نقاط کوهستانی و سردسیر مناطق ذکر شده، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، مه آلودگی و کاهش دید روی می‌دهد از این رو توصیه می‌شود هنگام تردد در این مناطق، نکات لازم جهت حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی به‌کار گرفته شود.
همچنین از بعد از ظهر امروز قسمت‌های مرکزی و شرق خلیج فارس و روزهای یکشنبه تا دوشنبه بخش‌های مرکزی و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش باد شدید و فعالیت سامانه بارشی مواج و طوفانی می‌شود و روز سه‌شنبه دریای عمان مواج است. روزهای یکشنبه و دوشنبه ارتفاع موج در خلیج فارس و دریای عمان به حدود یک و نیم تا دو و نیم متر برآورد می‌شود.
روزهای یکشنبه و دوشنبه به سبب فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید، دریای خزر مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود؛ ارتفاع موج به حدود یک تا یک و نیم متر می‌رسد. از این رو توصیه می شود در این مدت در مناطق ذکر شده احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک، نیمه سبک و تفریحی به عمل آید.

 

منبع: تسنیم

 

مطالب مرتبط:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز شنبه

امشب بارش‌های پراکنده در تهران

خروج از نسخه موبایل