نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

قاسمی‌فرزاد خبر داد؛ تهیه ۱۰هزار و ۷۰۰تن میوه برای مصرف شب عید شهروندان تهرانی

به گزارش خبرشهر، علیرضا قاسمی فرزاد، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در حاشیه بازدید کارگروه تنظیم بازار استان از مرکز سردخانه ذخیره میوه ایام شب عید در منطقه شهرک صنعتی شمس‌آباد، ضمن اشاره به وضعیت بازار در آستانه ایام پایانی سال، اظهار داشت: خوشبختانه، اکنون وضعیت بازار به خوبی و مطابق با برنامه پیش رفته و در هر وهله‌، اگر اخلال یا کاستی در آن صورت بگیرد، ستاد تنظیم بازار ورود خواهد کرد.
وی افزود: به منظور تهیه اقلام اساسی میوه شب عید شهروندان استان تهران، طبق برآورد و برنامه‌ریزی صورت گرفته، ۴۵۰۰ تن پرتقال تامسون از شهرهای شمالی کشور تهیه شده که متولی اصلی این امر، اتحادیه باغداران کشوری است.
قاسمی فرزاد یادآور شد: از تاریخ ششم بهمن‌ماه نیز، پروسه حمل و ذخیره سازی این میوه‌ها آغاز شده و در محل سردخانه‌های در نظر گرفته شده، ذخیره شده است. در همین رابطه، ۶۲۰۰ تن سیب مرغوب از باغات شهرستان دماوند نیز تهیه شده که بعد از انجام روند جداسازی و استانداردسازی آن، نهایتا ۳۳۰۰ تن از این محصول برای عرضه در سطح استان، آماده خواهند شد.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران، همچنین اشاره‌ای نیز به مایحتاج پروتئینی بازار داشت و تصریح کرد: این حوزه در سطح ملی، مورد رسیدگی هیئت وزیران قرار گرفته و در حوزه تهیه و عرضه گوشت قرمز با تامین نیازهای اساسی، مشکلی نخواهیم داشت. در این رابطه، بالغ بر ۲۰۰ هزار راس دام زنده گوسفندی از کشور رومانی وارد کشور می‌شود و امیدواریم که با وارادات روزانه ۱۰۰تن گوشت قرمز از کشورهای آسیای میانه، کمبودی در این عرصه نداشته باشیم.
وی در پایان نیز، ضمن اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز در برخی از مراکز عرضه این محصول، تاکید داشت: مشکلی در زمینه عرضه و تولید این محصول وجود نداشته و ما حتی افزایش آن را نیز شاهد بوده‌ایم، اما با این حال با افزایش قیمت گوشت زنده و نوسان نرخ دلار، قاچاق این محصول به برخی از کشورهای مجاور برای برخی از سودجویان سودآور شده که این مسئله نیز با تدابیر دولت و دستگاه‌های مختلف به زودی و با سرعت برطرف خواهد شد.

 

منبع: تسنیم

 

مطالب مرتبط:

عیدی کارمندان و بازنشستگان با حقوق بهمن ماه پرداخت می‌شود

ارسال مرکبات شب عید به سراسر کشور

 

خروج از نسخه موبایل