نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تفاهم بین اولیا و معلمان لازم و ضروری است

به گزارش خبرشهر، محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ، با اشاره به اینکه مساله آموزش و پرورش ، مساله ای است که تمامی خانواده ها به نوعی با آن سرو کار دارند ، گفت: همگی باید در تصمیم سازی در حوزه تعلیم و تربیت کمک کنند و ما باید کار تربیت دانش آموزان را به صورت اشتراکی و با مشورت و تعامل به پیش ببریم .

وی افزود: صدور بخشنامه از ستاد تا مدرسه مشکلی را حل نخواهد کرد و باید مشارکت و نقش نظارتی اولیا بر فعالیت های مدرسه پررنگ تر گردد.

صیدلو در ادامه با تقدیر از کسب رتبه برتر کشوری توسط شورای استانی انجمن شهرستان های استان تهران، تاکید کرد: ۳۰۰ نفر مدرس آموزش خانواده فعال ،علاقمند و توانمند در سطح شهرستان های استان تهران گزینش و در حال فعالیت می باشند.

این مقام مسئول  با اشاره به فعالیت ۱۶ مرکز مشاوره در مناطق ۲۱ گانه شهرستان های استان تهران ، تصریح کرد: این مراکز می توانند به عنوان مکمل برگزاری آموزش خانواده بوده و رویکرد موثری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، در پایان خاطرنشان کرد: با مشارکت جدی اولیا در تصمیم گیری های مدرسه می توان بسیاری از مسائل و مشکلات سد راه تعلیم و تربیت دانش آموزان را مرتفع ساخت.

 

منبع: اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران

 

مطالب مرتبط:

شهرداری‌ها هنوز آیین‌نامه ماده ۱۰ قانون شوراهای آموزش و پرورش را تدوین نکردند

همراهی مدیر آموزش و پرورش شهریار با مدارس در اجرای طرح بوم

خروج از نسخه موبایل