نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برنامه‌ای کاربردی برای برون‌رفت از مشکلات ارایه شود

به گزارش خبرشهر، محمد محمودی شاه‌نشین در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: توقع است در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌ای کاربردی برای برون‌رفت از این همه مشکلات اقتصادی و اشتغال جوانان ارائه شود و بیشتر تلاش شود.
وی ادامه داد: تخریب چهره‌های ملی، خادمان مردم و اقشار خدمتگزار در دستور کار دشمن است. یک روز نمایندگان و دولت، یک روز شورای نگهبان و پزشکان و یک روز وکلا و آحاد مختلف جامعه به تمسخر گرفته می‌شوند و با شعارهای عوام فریبانه و زیبا اتحاد مردم هدف گرفته می‌شود.
این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به چالش‌های اقتصادی کشور، گفت: روند افزایش قیمت‌ها و کاهش ارزش پول ملی و تعطیلی صنایع و واحدهای تولیدی به نفع هیچ کس نیست. چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حاوی این پیام است که بهانه‌ها برای بی‌تجربگی مدیریت کشور باید کنار گذاشته شود. باید بنشینیم و نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را رفع کنیم.
وی با حمایت از استانی شدن انتخابات مجلس، گفت: امروز باید ساختار قانونگذاری قوه مقننه تغییر کند. یک الگوی مناسب می‌تواند الگوی نگاه ملی را جایگزین نگاه بخشی کند. مجلس، قوه عاقله کشور است و باید از بخشینگری بپرهیزد و راهی جز اصلاح ساختار انتخابات مجلس نیست.
نماینده مردم شهریار در مجلس خواستار اجرای قانون خرید خدمت فرهنگیان، اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان و حفظ شأن و جایگاه معلمان شد و از رئیس مجلس خواست تا کمیسیون تخصصی مجلس یک بار برای همیشه مشکلات جامعه فرهنگیان کشور را حل و فصل کند. معلمان و دانش‌آموزان گرفتار ناکارآمدی تصمیمات و قوانین مربوط به تعلیم و تربیت هستند. موضوع تربیت که می‌تواند به عنوان مؤلفه اصلی توسعه در کنار امنیت و سلامت، اولویت سیاستگذاری نظام و نجات‌بخش کشتی آموزش و پرورش باشد را فراموش کرده‌ایم.

 

منبع: ایسنا

 

مطالب مرتبط:

خلاء نظارتی دلیلی بر افزایش قیمت کالاهای اساسی

اختیارات شوراهای شهر نباید محدود به پیگیری منابع مالی شهرداری‌ها باشد

خروج از نسخه موبایل