نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

بیش از 890 برنامه متنوع فرهنگی و ورزشی در شهر قدس برگزار شد

به گزارش خبرشهر، مسعود مختاری درباره ضرورت برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی، اظهار داشت: با توجه به اهمیت برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در جامعه، این شهرداری با بهره گیری از ظرفیت های موجود مراکز فرهنگی و ورزشی، اهدافی چون ترویج و ارتقای نشاط، شادابی و سلامت اجتماعی، فراهم آوردن بسترهای لازم جهت توانمندسازی شهروندان با استفاده از کارگاه های آموزشی، کاهش آسیبهای اجتماعی و فرهنگی، نهادینه کردن فرهنگ عمومی و ارتقای سطح فرهنگ شهروندی را دنبال می کند.
شهردار قدس، با اشاره به برنامه های فرهنگی برگزار شده، افزود: در همین راستا این شهرداری طی ۹ ماه گذشته تعداد ۶۴۰ برنامه متنوع در زمینه های فرهنگی و اجتماعی در فرهنگسراهای سطح شهر برگزار کرده که مورد استقبال و بهره مندی  ۸۱۸۵۵ شهروند قرار گرفته است.
وی در تشریح برنامه های شاخص این حوزه گفت: از جمله شاخص ترین برنامه ها می توان به برگزاری جشن های ملی و مذهبی نظیر جشن اعیاد قربان و غدیرخم، جشن مبعث، جشن وحدت بین تشیع و تسنن، جشن سالروز بازگشت آزادگان به وطن، جشن های میلاد ائمه اطهار(ع) و سوگواری های ملی و مذهبی همچون شهادت ائمه، مراسم ارتحال امام خمینی(ره)، یادواره شهدا، همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت اشاره کرد.
مختاری ادامه داد: نمایشگاه ها و جشنواره هایی با موضوعات متنوع مانند جشنواره بازی های محلی، جشنواره مد و لباس ایرانی- اسلامی، نمایشگاه صنایع دستی، نمایشگاه قوه قضاییه، نمایشگاه عکس عاشورایی نیز در فرهنگسراهای سطح شهر برگزار شده است.
شهردار قدس در ادامه به همایش های برگزار شده در ۹ ماه اخیر اشاره کرد و گفت: از جمله این همایش ها می توان به برگزاری همایش های پزشکی، روانشناسی و بهداشتی مانند همایش مراقبت از سلامتی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، فرزندپروری، همایش پیشگیری از اعتیاد و همایش خودباوری، ارتباط بین فردی، تربیت جنسی، شناخت داروها اشاره کرد.
وی با اشاره به برگزاری موفق همایش تجلیل از نخبگان شهرستان افزود: البته همایشهایی با موضوعات مختلف چون همایش خانواده، همایش شهروندی، همایش تجلیل از فعالان قرآنی، همایش مدیریت بحران آب، بیابان زدایی، همایش عفاف و حجاب، همایش امام شناسی، همایش استکبار ستیزی، همایش تغذیه، همایش حمایت از کالای ایرانی، همایش بصیرت نیز برگزار شده و مورد توجه شهروندان قرار گرفته است.
مختاری با بیان اینکه کارگاه های آموزشی مانند آموزش اطفای حریق، امنیت و ایمنی، امداد و نجات، ترافیکی نیز برگزار شده، افزود: اردوهای تفریحی و زیارتی نظیر اردوی باغ موزه دفاع مقدس، اردوی پارک آزادگان، اردوی باغ کتاب تهران، اردوی امامزاده حضرتین، اردوی بوستان ولایت نیز از دیگر برنامه های برگزار شده، می باشد.
شهردار قدس ادامه داد: علاوه بر موارد مذکور مسابقات مختلف در زمینه هایی چون مسابقات انتخابی تیم چرتکه، برگزاری مسابقه شکوفه احکام، مسابقات نقاشی، مسابقه طلوع نور، مسابقه آستانه ظهور، مسابقه سوگواره عکس عاشورایی، نیز اجرا شده است.
وی در خصوص برنامه های اجرا شده در حوزه ورزش طی ۹ ماه اخیر، تصریح کرد: ۲۵۶ برنامه متنوع ورزشی با هدف تقویت روحیه ورزشی و ارتقای نشاط اجتماعی برای بانوان و آقایان برگزار شده که با استقبال ۱۵۸۴۰ نفر از شهروندان مواجه شده است.
مختاری با اشاره به برنامه های ورزشی گفت: از جمله برنامه های ورزشی می توان به انجام تمرینات ورزشی در پایگاه های ورزش صبحگاهی به صورت مداوم، برگزاری دیدارهای دوستانه و تدراکاتی، برگزاری مسابقات ورزشی در زمینه های مختلف ورزشی مانند فوتسال، فوتبال، طناب زنی، دو و میدانی، تیر و کمان، پیاده روی، اسکیت، مسابقات مچ اندازی، برگزاری مسابقات دارت به مناسبت هفته تربیت بدنی، مسابقه طناب زنی در سه رده سنی به مناسبت هفته وحدت، برگزاری مسابقه کودکان آهنین در پیست اسکیت باغ ملی اشاره کرد.
شهردار قدس، افزود: همچنین برگزاری همایش کوهپیمایی خانوادگی به مناسبت روز زمین پاک، جشنواره بازی های بومی و محلی به مناسبت اعیاد شعبانیه و هفته وحدت و هفته دفاع مقدس، برگزاری همایش دوچرخه سواری به مناسبت دهه کرامت، همایش روانشناسی، همایش بزرگ تمرینی و آشنایی بانوان با وسایل ارتعاشی، همایش پیاده روی بانوان با پای دل تا کربلا از شاخص ترین برنامه های برگزار شده در ۹ ماه گذشته بوده است.
وی ادامه داد: البته کارگاه های آموزشی نظیر کارگاه آموزش حرکات اصلاحی، کارگاه آموزشی جهت آشنایی با ورزش فریزبی، برگزاری کارگاه آموزشی بهداشتی، کارگاه پیشگیری از دیابت و تغذیه سالم به مناسبت هفته دیابت نیز برگزار شده است.
مختاری با اشاره به کارنامه درخشان تیم های ورزشی این شهرداری افزود: در این کارنامه درخشان و ارزنده، کسب مقام قهرمانی کشور توسط اعضای تیم اسکیت، قهرمانی مربی آکادمی وزنه برداری شهرداری قدس در مسابقه پیشکسوتان آسیا، کسب مقام اول مسابقات قهرمانی کشور توسط اعضای تیم کشتی، کسب مقام اول بانوان در مسابقات، کسب مقام چهارم توسط تیم داژبال باغ ملی در مسابقات انتخابی استان البرز، کسب رتبه چهارم در بخش میکس از سری مسابقات تیر و کمان قهرمانی به چشم می خورد.
شهردار قدس در خاتمه یاد آور شد: استقبال چشمگیر شهروندان از برنامه های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی این شهرداری موجب تداوم برگزاری این برنامه ها می شود و امیدواریم با برگزاری برنامه های متنوع در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی گام مؤثری در این زمینه برداریم.

 

منبع: شهرداری قدس

 

مطالب مرتبط:

آماده باش راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستانهای شهریار و قدس

۹۵ درصد هزینه مدارس توسط مردم پرداخت می‌شود/ کمبود فضای آموزشی در قدس

خروج از نسخه موبایل