نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

فرماندار ملارد : برخورد با متخلفین باید قاطع و بازدارنده باشد

به گزارش خبرشهر، توکلی کجانی فرماندار شهرستان ملارد در جمع اعضای کارگروه تنظیم بازار این شهرستان با بیان این نکته که در برخی موارد برخورد با متخلفان مشمول مرور زمان شده و بازدارندگی لازم را ندارد ، از متولیان مربوطه خواست تا ضمن تشدید بازرسی ها به ویژه در ساعات عصرگاهی ، صدور حکم برای تخلفاتی مانند کم فروشی و گرانفروشی و اجرای آنها را در کمترین زمان ابلاغ و عملیاتی نمایند.
وکلی کجانی تصریح کرد این اقدام باید در ایام پایانی سال با جدیت پیگیری و گزارش این گونه برخوردها از طریق نصب بنر به اطلاع عموم رسانده شود . وی اضافه کرد برای درک بهتر از شرایط بازار ، مسئولین باید به میان مردم رفته و از نزدیک با مشکلات و خواسته های آنان درخصوص نحوه توزیع و قیمت کالاها آشنا شوند.
فرماندار ملارد خاطر نشان کرد توزیع مایحتاج عمومی سهمیه ای در مناطق کم برخوردار و آسیب پذیر بیشتر شده و نظارت لازم نیز بر نحوه توزیع این کالاها صورت پذیرد . توکلی کجانی در بخش دیگری از سخنان خود از اقتصاد مقاومتی بعنوان یک اصل نام برد و افزود برجام تا زمانیکه با بدعهدی آمریکا مواجه نشده بود منافع ارزشمندی برای اقتصاد کشور داشت.
وی با اشاره به این نکته که به گمان خیلی ها افزایش قیمت ها بخاطر بالا رفتن قیمت دلار بوده به طرح این سوال پرداخت که در ماههای اخیر که قیمت دلار کاهش یافته چرا برخی کالاها و اقلام رشد نزولی قیمت را نداشته اند؟ توکلی گفت به نظر میرسد بخش عمده ای ازاین اختلال در بازار مربوط به خودمان است که باید با همدلی و انصاف برای عبور از این برهه و جنگ اقتصادی که دشمن به راه انداخته است احساس تعهد کرده و نقش خود را به خوبی ایفا نمائیم .
پرهیز از رفتارهای سلیقه ای ، شفاف سازی امورات ، استفاده از ظرفیت و امکانات مدیریت شهری در توزیع کالا و بها دادن به جوانان نخبه و خلاق و استفاده از ایده های اقتصادی آنان از دیگر مواردی بود که فرماندار ملارد به آنها اشاره نمود . در این جلسه همچنین دلایل عدم استقبال از بازار روزها ، ساماندهی و ایجاد محلی برای فروشندگان دوره گرد وانت باری ، برپائی نمایشگاه عرصه محصولات و کالاهای ایرانی در شهرستان از موضوعاتی بود که مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
گفتنی است بخش دیگری از وقت این جلسه به بررسی روند تغییرات قیمت کالاهای اساسی در یک ماهه اخیر ، بازدیدهای صورت گرفته ، گزارشات ارسالی و چگونگی انتخاب مباشر برای توزیع میوه شب عید با تاکید بر استفاده از ظرفیت تعاونی ها اختصاص داشت .
این کارگروه تا پایان سال جلسات خود را با هدف کنترل و نظارت مستمر بر بازار ادامه داده و گزارش بازدیدهای مشترک و هفتگی دستگاهها به دبیرخانه ارسال خواهد شد. بر اساس اعلام دبیرخانه این کارگروه ، شماره تلفن ۱۲۴ آماده دریافت گزارش های مردم درخصوص هرگونه کم فروشی و گرانفروشی می باشد .

 

منبع: فرمانداری ملارد

 

خروج از نسخه موبایل