نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

استقرار جوی آرام و پایدار در بیشتر مناطق

به گزارش خبرشهر، مرتضی ضرابی درباره آخرین شرایط جوی کشور افزود: دیشب شب سردی را پشت سر گذاشتیم و از ۳۱ مرکز استان دمای ۲۱ مرکز به زیر صفر درجه رسید و کرمان ، همدان، زنجان ، شهرکرد و بیرجند دمای هوای ۹ درجه زیر صفر را تجربه کردند.
وی گفت: دمای تهران هم به زیر صفر رسید البته دمای همه شهرستان های استان تهران به زیر صفر درجه رسید، فیروزکوه با ۱۳ درجه زیر صفر، آبعلی با ۱۲ درجه و دماوند به ۸ درجه زیر صفر شب را پشت سرگذاشتند.
کارشناس هواشناسی افزود: پیش بینی می کنیم همچنان هوای سرد در غالب نقاط کشور در دو روز آینده ماندگار باشد و با توجه به اینکه جوی آرام و پایداری را در غالب نقاط کشور طی یکی دو روز آینده خواهیم داشت بر میزان غلظت آلاینده ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیتی همچون تهران افزوده خواهد شد.
وی گفت: میانگین شاخص کیفیت هوا در تهران به ۱۲۴ رسیده یعنی شرایط برای گروه های حساس ، ناسالم است و امروز و فردا با این شرایط بر این عدد افزوده خواهد شد ؛ توصیه می کنیم کسانی که مشکلات تنفسی و ریوی دارند از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.
ضرابی افزود: در جنوب کشور با افزایش سرعت وزش باد، آب های خلیج فارس مواج و متلاطم پیش بینی شده است.
وی گفت: پیش بینی می کنیم دمای تهران در گرم ترین ساعات یعنی ظهر امروز به ۸ درجه بالای صفر برسد اما امشب به زیر صفر درجه می رسد.

 

منبع: صدا و سیما

 

مطالب مرتبط:

افت شدید دمای کشور/ ورود سامانه بارشی جدید از فردا

ورود سامانه بارشی به کشور

خروج از نسخه موبایل