نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

فرصت یک ماهه دولت برای ساماندهی حقوق مدیران

به گزارش خبرشهر، محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور گفت: بر اساس یکی از مصوبات روز گذشته این کمیسیون، ورود مواد اولیه، ماشین آلات، نهاده های کشاورزی، دارو و سموم دفع آفات نباتی بدون انتقال ارز در سال ۹۸ مجاز خواهد بود.
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در نشست این کمیسیون مقرر شد که درآمدهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای در قبال ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی و یا خدمات مشاوره ای و همچنین صدور، تعویض و تمدید گواهینامه های مهارت به عنوان درآمدهای اختصاصی این سازمان محسوب شود.
وی گفت: بر اساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق مجلس، وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف شدند که شرایط لازم را برای شرکت پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در نمایشگاه های بین المللی ایجاد کنند تا این دستگاه‌ها بتوانند توانمندی های خود را در نمایشگاه های بین المللی عرضه کنند.
مفتح افزود: همچنین دولت مکلف شد که طی مدت یک ماه پس از ابلاغ قانون بودجه سال ۹۸، نسبت به ساماندهی حقوق مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره اعم از موظف و غیرموظف شرکت های دولتی و شرکتهای وابسته به نهادهای عمومی غیر دولتی در سه سطح اقدام کنند.
سخنگوی کمیسوین تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور ادامه داد: در مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق مجلس مقرر شد که افراد حقیقی و حقوقی که مشمول ضابطه اعاده ارز هستند، اگر در موعد مقرر ارز را برنگرداند، به ازای هر ماه تاخیر، ۲ درصد به میزان ارز مورد نظر و بازنگردانده اضافه می‌شود و اگر زمان اعاده ارز صادراتی بیشتر از یک سال طول بکشد، این اقدام مصداق خیانت در امانت تلقی شده و مجازات متناسب با این موضوع اعمال می شود.
مخالفت دولت با سهمیه بندی سوخت در لایحه بودجه ۹۸
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال۹۸ گفت: بر اساس لایحه بودجه ارائه شده از سوی دولت، موضوع نحوه توزیع سوخت در سال ۹۸ مانند امسال است و دولت در لایحه، مسئله سهمیه بندی سوخت را نیاورده است.
محمدمهدی مفتح با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره احتمال سهمیه بندی سوخت در سال آینده، گفت: کمیسیون تلفیق هنوز در حال بررسی مباحث درآمدی لایحه بودجه بودجه است و رسیدگی به برخی بخش ها و تبصره های آن به پایان نرسیده است.
نماینده مردم تویسرکان ادامه داد: یکی از مباحثی که کمیسیون تلفیق در حال بررسی آن است ، مسئله حامل های انرژی و قیمت سوخت در سال آینده است، و کمیسیون هنوز درباره حامل های انرژی، قیمت آن و نحوه اجرا تصمیمی اتخاذ نکرده است.
بررسی، تصویب و تأیید نهایی طرح سهمیه بندی سوخت زمان بر است
مفتح با اشاره به اعلام وصول طرح سهمیه بندی سوخت در مجلس، گفت: نمایندگان مجلس بر اساس آیین نامه داخلی مجلس می توانند پیشنهاد طرحی را ارائه کنند و این طرح در مجلس بررسی شود، آیین نامه روال بررسی طرح ها و لوایح را تبیین کرده که این روال بسیار زمان بر است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ افزود : بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، طرح بعد از اعلام وصول به کمیسیون تخصصی ارجاع داده می شود و این روند تا این بخش بسیار زمان بر است، بعد از تصمیم گیری کمیسیون، طرح به صحن علنی مجلس ارائه می شود و باید در نوبت بررسی قرار گیرد، پس از بررسی و تصویب آن، طرح به شورای نگهبان ارجاع داده می شود، از این رو طرح تا زمان ابلاغ فرآیند طولانی را طی خواهد کرد.

 

منبع:  خبرگزاری خانه ملت

 

مطالب مرتبط:

طرفداران مزد توافقی حقوق حداقلی کارگر را قبول دارند؟

رعایت حقوق شهروندی خدمت به مردم است + گزارش ویدئویی

خروج از نسخه موبایل