نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

«آتش نشانی» به مشاغل سخت و زیان آور پیوست

به گزارش خبرشهر،  پیش از ظهر امروز شورای حفاظت فنی به ریاست وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی امروز مقرر کرد که مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی به ۱۳ گروه شغلی گروه «ب» مشاغل سخت و زیان‌آور اضافه شود.
با توجه به اینکه مشاغل عملیاتی مانند آتش نشانی ماهیت سخت و زیان آور دارند، با تمهیدات کارفرما امکان خروج آنها از قانون سخت و زیان آور وجود ندارد.
یکی دیگر از تصمیمات امروز شورای عالی حفاظت فنی این بود که برای نظارت بر کارگاه‌های که مشمول بند الف قانون مشاغل سخت و زیان آور می شوند، یک کارگروه فنی دائمی تشکیل شود تا استانداردسازی کارگاه ها را به طور مستمر رصد کنند.
بر اساس این گزارش گروه الف مشاغل سخت و زیان آور گروهی هستند که کارفرما می تواند با بالا بردن ایمنی و تمهیدات فنی سخت و زیان آور بودن شغل را کاهش دهد.
علی مظفری، مدیر کل بازرسی کار وزارت کار با بیان اینکه سخت و زیان آور شدن مشاغل آتش نشانی در راستای اجرای ماده ۸۴ قانون برنامه ششم توسعه در دستور کار شورای عالی حفاظت فنی قرار گرفت، ادامه داد: بر اساس ماده ۸۴ قانون برنامه ششم توسعه، دولت موظف است مشاغل آتش نشانی و پرتو کاری اشعه را جزء مشاغل سخت و زیان آور محسوب کند.
وی تاکید کرد: بخشی از آتش نشانان تابع قانون کار هستند که باید به تبعیت از این قانون مشمول سخت و زیان آوری شوند اما برخی از آتش نشانان خارج از قانون کار هستند که باید از طریق سازمان برنامه و بودجه مشمول ماده ۸۴ قانون برنامه ششم شوند.
دبیر شورای عالی حفاظت فنی افزود: آتش نشانان تابع قوانین کار و تامین اجتماعی با مصوبه شورای عالی حفاظت فنی در گروه ب مشاغل سخت و زیان آور قرار گرفتند.

 

منبع: تسنیم

 

مطالب مرتبط:

ساختمان آتش نشانی مرکزی شهر فردوسیه یک گام تا افتتاح

نردبان هیدرولیکی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار به گمرک تهران رسید

خروج از نسخه موبایل