نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

 گرمخانه و کارتن خواب های قدس منتظر متولی هستند

به گزارش خبرشهر، بنفشه رفیعی گفت: از سال گذشته با تصویب شورای اسلامی شهر، شهرداری اقدام به ساخت گرمخانه نمود، ساختمان گرمخانه آماده است.

وی افزود: با وجود هزینه هایی که شهرداری انجام داده و آماده تامین یک وعده غذای گرم برای بی خانمان ها و کارتن خواب های شهر، است اما به دلیل کمبود نیروی متخصص و عدم همکاری نهادهای متولی  این مکان آغاز به کار نکرده است.

رفیعی اظهار داشت: در آیین‌نامه ساماندهی افراد بی‌خانمان و متکدیان آمده است که مجتمع اردوگاهی باید زیر‌ نظر فرمانداری شهر‌ها تشکیل شود که مسئولیت نگهداری موقت، شناسایی وضعیت، گروه‌بندی و تعیین تکلیف موضوع این مصوبه را بر عهده دارد، تامین محل، امکانات و تجهیزات و جمع‌آوری و اسکان افراد در اردوگاه با شهرداری است و نیروی انتظامی هم در جمع‌آوری‌ آنها همکاری دارد.

وی عنوان کرد: وظیفه نظارت و مدیریت گرمخانه ها بر عهده شهرداری و بهزیستی است، شهرداری وظایف خود را انجام داده است و منتظر این است که متولی برای اداره این مرکز انتخاب شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهرقدس گفت: شورای اسلامی شهر ضمن اظهار نگرانی از بلاتکلیف ماندن این پروژه و عدم استفاده به موقع از این مکان خواستار برگزاری هرچه سریعتر مناقصه برای تعیین متولی این مرکز شد.

وی تاکید کرد : نهادها و ادارات مربوطه همکاری را لازم انجام دهند تا با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار هر چه سریعتر این پروژه قابل استفاده گردد.

سخنگوی شورای اسلامی شهرقدس گفت: گرمخانه در زمینی به مساحت ۱۹۶متر مربع در یک طبقه ساخته و دارای ۳ سرویس بهداشتی، ۶حمام، سلف غذاخوری، اتاق تلویزیون، اتاق مدیریت، اتاق نگهبانی، رختکن و خوابگاهی با ظرفیت ۳۰تا ۴۰ نفر می باشد.

 

منبع: شهرداری قدس

 

مطالب مرتبط:

پروژه های عمرانی شهرداری قدس در اولویت قرار گیرند

بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی در شهرستان قدس

خروج از نسخه موبایل