نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

شهرداران غرب استان تهران در بودجه سال آینده بودجه حمل و نقل ریلی را لحاظ کنند

به گزارش خبرشهر، علی‌اکبر خراسانی‌ در جلسه شورای حمل و نقل ترافیک استان تهران با اشاره به لزوم تسریع در انجام خطوط ریلی غرب استان تهران اظهار داشت: به دلیل ترافیک بالای استان تهران و اینکه درصد قابل توجهی از آلودگی‌ها مربوط به ورودی‌های شهر تهران است موضوع حمل و نقل جاده‌ای استان در دستور کار قرار گرفت.

 وی بیان کرد: در مترو کرج با هماهنگی راه‌آهن و شهرهای مسیر، پنج خط کردن خط کرج عملیاتی شد، همچنین در مسیر اسلامشهر تا پرند و شهرستان‌های بهارستان و رباط کریم نیز پروژه اجرا و پیشرفت قابل توجهی دارد.

مدیرکل دفتر عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران افزود: موانعی در مسیر اسلامشهر وجود داشت که در جلسات مختلف مورد بررسی قرار گرفت، در مورد شهرستان‌های قرچک و ورامین نیز در مسیر، پیشرفت فیزیکی خوبی مشاهده می‌شود.

خراسانی عنوان کرد: در مسیر شهریار، قدس و ملارد به دلیل اینکه مطالعات انجام نشده هماهنگی انجام و براساس توافقی که صورت گرفت ۵۰ درصد هزینه اجرا با شرکت شهرک‌های جدید است که مطالعات بر این اساس انجام شده است.

وی با اشاره به لزوم تسریع در این فرآیند گفت: در سه جلسه با حضور فرمانداران ملارد، شهریار و شهرقدس و شهرداران ۵ شهر نهایی شده و از آنجا که نیازمند مصوبه شورای ترافیک است در این جلسه بررسی می‌شود.

مدیرکل دفتر عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به فصل تنظیم بودجه، شهرداری‌ها در شهرستان‌های استان تهران در بودجه سال آینده موضوع بودجه حمل و نقل ریلی را لحاظ کنند.

 

منبع: تسنیم

 

مطالب مرتبط:

نیاز مبرم مردم غرب استان تهران به مترو

خط ریلی غرب استان تهران به‌زودی اجرایی می‌شود

دستور استاندار تهران برای تکمیل طرح مطالعاتی حمل و نقل ریلی غرب استان تهران تا ٢۵ اسفندماه

خروج از نسخه موبایل