نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

بارش برف در ۱۲ استان/ باران و سرمای صفر درجه در پایتخت

به گزارش خبرشهر، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی سامانه بارشی که از سمت جنوب غرب و غرب وارد کشور شده است، روز آینده به‌تدریج شمال غرب، نواحی مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.
این سامانه تا اواسط روز جمعه در شمال شرق کشور فعال است و به تدریج از بعدازظهر جمعه از مرزهای شرقی کشور خارج خواهد شد.
امروز بیشینه بارش‌ها در استان‌های چهارمحال و بختیاری،‌کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان،‌ ایلام و لرستان است و روز آینده علاوه بر مناطق فوق شاهد بارش باران در استان‌های مرکزی، فارس، بوشهر، قم، تهران، سمنان، خراسان رضوی، کردستان و کرمانشاه خواهیم بود.
در مناطق سردسیر و ارتفاعات استان‌هایی که ذکر شد بارش‌ها به شکل برف خواهد بود که در برخی مناطق با مه‌آلودگی و کاهش دید همراه است.
فردا دریا در سواحل بوشهر و خوزستان مواج است همچنین در برخی نقاط و نواحی مستعد یخ‌بندان و سردسیر، صبح جمعه این پدیده رخ خواهد داد.
بعدازظهر پنج‌شنبه و روز جمعه در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز در استان‌های تهران،‌ سمنان و شمال اصفهان وزش باد شدید دور از انتظار نیست.
با توجه به بارش باران و آبگرفتگی معابر و با توجه به بارش برف، اختلال درتردد جاده‌ای در مناطق کوهستانی مناطق یاد شده پیش بینی می‌شود، ‌توصیه می‌شود جهت کاهش پیامدهای احتمالی تمهیدات لازم به کار گرفته شود.
آسمان تهران فردا ابری در برخی ساعات بارش باران و وزش باد و اواخر وقت وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه آسمان تهران صاف خواهد بود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۶ و صفر درجه خواهد بود.
روی آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و همدان با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.
مراکز استان‌هایی که فردا بارش برف برای آنها پیش‌بینی شده است، شامل اراک، اردبیل، ارومیه، بجنورد، بیرجند، تبریز، زنجان، سنندج، شهرکرد، کرج،‌ همدان و یاسوج است و در تهران پیش‌بینی بارش باران وجود دارد.
میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز هشتم دی‌ماه سال جاری ۹۳.۵ میلی‌متر ثبت شد. میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۹.۶ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۲۱۶.۲ درصد بیشتر از سال گذشته است.
میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۶۸.۱میلی‌متر بوده است، بارش سال جاری ۳۷.۲درصد بیشتر از سال بلندمدت است.
بیشترین میزان بارش در هفته چهاردهم سال زراعی متعلق به منطقه مریوان در استان کردستان به میزان ۹۳.۷میلی‌متر بوده است.
در بازه زمانی مذکور میانگین گرم‌ترین منطقه نرماشیر در استان کرمان به میزان ۲۹.۲درجه سلسیوس و سردترین منطقه شهرکرد در استان چهار محال و بختیاری به میزان ۱۳- درجه سلسیوس بوده است.

منبع: فارس

 

مطالب مرتبط:

پنجشنبه تهران برفی می‌شود

برف و باران ادامه دارد

خروج از نسخه موبایل