نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

اعلام قیمت خرید باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس

به گزارش خبرشهر، میرعلی اشرف پوری حسینی در جلسه بررسی ­­­واگذاری تیم های استقلال و پرسپولیس در­جمع خبرنگاران­ افزود: جلسه امروز به همت اتاق بازرگانی و با دعوت­ از کارشناسان تخصصی بخش خصوصی با اتاق بازرگانی برای خرید باشگاه های استقلال و پرسپولیس برگزار شد.
وی گفت:­ اتاق بازرگانی هم خودش می تواند برای خرید ورود کند و هم می تواند الگوی ­درستی برای واگذاری برای خریداران ارائه دهد.
پوری حسینی ادامه داد: دولت وقت در سال ۹۲ این مصوبه را لغو کرده بود ولی امسال مجدداً اسم این دو باشگاه را برای واگذاری به لیست برگردانده و همین امر نشان می دهد عزم دولت برای واگذاری تیم های استقلال و پرسپولیس بسیار جدی است.
وی اضافه کرد: قطعاً در این واگذاری عیب و ایرادهای زیادی مطرح خواهد شد که اصل کار­ را زیر سوال ببرد اما مجلس شورای اسلامی تکلیفی را بر دولت نهاده و دولت بر انجام این تکلیف مصمم است.
وی گفت: این واگذاری از سال ۸۷ بر زمین مانده و حالا مجلس نظرش در این است که دولت به غیر از واگذاری به­ هیچ چیز دیگر فکر نکند.
وی ادامه داد: قطعاً بخش قیمت پایه ای این دو باشگاه را برندهای آنان تعیین می کنند اما سوالی که از این باشگاه ها در خصوص به نام نزدن اموال شان از جمله ورزشگاه ها و ساختمان های مرکزی کردیم­ در پاسخ گفتند که چون بدهی های زیادی به طلبکاران­دارند و از آنها طرح شکایت شده و حکم قاضی بر توقیف اموال آنها خورده است نمی توانند فعلاً این اموال را بنام باشگاه ها کنند چرا که به محض سند خوردن توقیف خواهد شد.
وی گفت: حتماً ورزشگاه ها و ساختمان های مرکزی این باشگاه ها برای فروش و واگذاری باید در لیست اموال آنها اضافه شود و به همین خاطر کارشناسان زبده ای از سازمان خصوصی سازی مأمور شدند تا این موضوع را پیگیری کنند سازمان خصوصی سازی علاوه بر جلسه ای که امروز به میزبانی اتاق بازرگانی برگزار کرد قطعاً جلسات دیگری با هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهد داشت.
رئیس سازمان خصوصی سازی­ گفت: در­ شیوه و فروش این دو باشگاه باید نظر اکثریت و کارشناسی شده را پذیرفت و سازمان خصوصی سازی در اجرایی کردن این واگذاری تابع نظر هیئت واگذاری خواهد بود.
وی در پایان گفت: مجموعه بدهی های این دو باشگاه ۲۹۰ میلیارد تومان است که مقداری هم بدهی ذخیره دارند که عمده آن هم در هنگام واگذاری حتماً باید اضافه شود.

 

منبع: صدا و سیما

 

مطالب مرتبط:

تصمیمات جدید برای واگذاری استقلال و پرسپولیسی که هیچ دارایی ندارند

مسعود سلطانی‌فر: پرسپولیس و استقلال تا سال ۹۹ مشکل مالی نخواهند داشت/ سهام سرخابی‌ها به‌صورت صد‌در‌صد واگذار می‌شود

خروج از نسخه موبایل